    Date: Sat, 25 Dec 2021 15:09:31 +0100
    Subject: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <61c5d195$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
    <61c5d30f$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <61c5d42b$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <61c5d657$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <61c5decf$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <61c5e198$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <61c60d1e$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <61c6354a$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <sq6bvl$ulq$1$Cav@news.chmurka.net>
    <61c6f41e$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <sq72p6$brn$1$Cav@news.chmurka.net>
    <61c7116c$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 25.12.2021 o 13:40, LordBluzg(R) pisze:

    > Niezupełnie. Jeśli TY i Twoje urządzenia wymagają uziemienia, to
    > powinieneś je mieć z naciskiem na powinieneś a nie że musisz.
    > Natomiast nie ma przepisów, które zmuszają Ciebie do takiego zachowania.

    Totalna bzdura, bo są przepisy, które nakazują i to niezależnie od tego
    jakie urządzenie użytkownik zamierza podłączyć do tej instalacji. Nie ma
    znaczenia czy użytkownik będzie podłączał urządzenia w pierwszej czy
    drugiej klasie ochronności. Instalacja ma mieć wydzielony oddzielny,
    uziemiony przewód PE. Koniec kropka.

    Cavallino nie dokonuje naprawy czy rozbudowy starej instalacji zgodnej
    ze starymi normami, kiedy istniała ochrona poprzez zerowanie czy
    uziemienie, ale buduje nową instalację, a taka podlega obowiązującym
    przepisom w dniu budowy takiej instalacji.

    Nie masz pojęcia to nie wprowadzaj ludzi w błąd.

    > Masz proste przykłady gdziekolwiek, jeśli dana instalacja nie
    > posiadała w ogóle uziemienia to nie ma przepisu, który nakazuje Ci
    > używać uziemienia w pralce, lodówce itp. Stosowało się kiedyś
    > ewentualnie "zerowanie" i tyczy się to instalacji w domu.
    >
    > Co do instalacji w garażu nie masz takiego obowiązku jak w mieszkaniu
    > obecnie, budując nową instalację.

    Po raz kolejny piszesz głupoty, bo przepisy nie dotyczą tylko i
    wyłącznie mieszkań.