  • Data: 2010-12-09 20:17:39
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    news:4CFFFB4D.5010305@onet.rrr.pl...

    > Zgodziłbym się, gdyby wykluczyć gości

    Goście wchodzą za obopólną zgodą i odpowiedzialnością.

    >, listonoszy

    Listonosz w ogóle nie musi wchodzić do domu, a nawet na teren posesji.

    > Zobacz ile osób na grupie wiele rzeczy robi samemu ( i ch(w)ała im za to),
    > jednakże istnieje przypuszczenie, że jeśli mają projekt to wybudują coś,
    > gdzie ktoś wcześniej przeliczył konstrukcje itp,

    > że drzwi się otwierają we właściwą stronę

    Wyobraź sobie, ze spotkałem się z totalną głupotą polegającą na tym, że nie
    chciano dokonać odbioru domu dlatego, że drzwi zostały zamontowane odwrotnie
    i otwierały się nie w tę stronę co trzeba. Problem polegał na tym, że
    projektant domu tak zaprojektował dom tak, że drzwi otwierając się zgodnie z
    przepisami utrudniały wydostanie się z pomieszczenia. Skończyło sie na tym,
    że zamontowano prowizoryczne zawiasy z drugiej strony futryny, powieszono na
    nich skrzydło i dokonano odbioru, po czym skrzydło powędrowało na tę stronę,
    która nie utrudniała życia.
    Oczywiście zgadzam się, że w budynkach wielorodzinnych czy użytecznosci
    publicznej ma to znaczenie i tu powinno się zachowywać przepisy i normy. Ale
    w przypadku domów jednorodzinnych, użytkowanych przez stałych użytkowników,
    nie ma to żadnego znaczenia. Najważniejsza jest wygoda.

    > że zachowane są szerokości korytarzy, schodów umożliwiające sprawną
    > ewakuację. Drobnostki, które w razie nieszczęścia pomagają wreszcie
    > ustalić winnych.

    W przypadku domów jednorodzinnych nie ma problemów z ewakuacją, bo można ją
    przeprowadzić także poprzez okna i balkon.
    Ale tu trzeba by było określić co to jest dom jednorodzinny.
    Tu definicja powinna być prosta i powinna brzmieć: dom jednorodzinny to
    budowla zaspakajająca potrzeby mieszkalne, posiadająca nie więcej jak 2
    kondygnacje z powierzchnią użytkową (parter + piętro lub parter + piwnica).