  • Data: 2010-12-15 11:52:29
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4d08a8f6$0$27041$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Przecież juz pisałem - wstyd przed dziejszymi dziećmi. Czy coś jest tu
    > niezrozumiałe?

    Dobra. Przed dziećmi od jakiego granicznego wieku. Gdzie jest ta granica
    mniej więcej. Masz na myśli bardziej noworodki czy bardziej 10-latki.

    > Piszę jasno chyba? Socjaliści piszą/mówią zwykle niejasno. Wprowadzają
    > dziwne pojęcia jak np. "sprawidliwość społeczna", "czytanie ze
    > zrozumieniem" itp.

    "Dziecko" to pojęcie mocno rozmyte w kontekście wieku.

    > Chodzi o tendencję przecież. Nie będziemy się spieraćile % to mało a ile
    > to już dużo.

    No ale ma to kolosalne znaczenie, bo jeśli to jest oprocentowanie na
    poziomie inflacji to pozostaje bez wpływu a jeśli poniżej inflacji to tak
    naprawdę jest to forma dodatkowego przychodu budżetu. Jeśli oprocentowanie
    jest niewiele wyższe od inflacji nadal może to być globalnie opłacalne, bo
    użyteczność finansowanych kredytem rozwiązań może powodować raz wzrost
    ogólnie rozumianego poziomu życia, a dwa- czysto finansowe oszczędności
    objawiające się w innym miejscu budżetu (np. inwestycje w profilaktykę
    zdrowotną).

    > Chodzi o zyski z OFE!

    OFE operują na rynku. Z natury rzeczy znaczna część (być może nawet
    większość) zysków zostanie przekierowana do instytucji finansowych i do
    inwestorów operujących na rynku. Zresztą ten problem zostanie nieco
    ograniczone bo OFE zamiast części środków dostaną przecież obligacje, na
    których zapewne będzie napisane "solennie obiecujemy, że jakoś to będzie,
    kiedy już trzeba będzie tę obligację zrealizować" albo może od razu "In God
    We Trust".

    > Jak dostaniesz w brodę w ciemnej okolicy to nagle wszędzie wyda Ci się
    > opłacalne ;-)

    Albo zmienię trasy lub sposób poruszania się. ;-)