  • Data: 2010-12-15 13:03:43
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4d08b995$0$22792$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Ludzie potracili pracę... zaczęli tam mocno zaciskać pasa... od nowego
    > roku zapowiedź cięć socjalnych itp...
    > Jak na święta przyjedzie rodzinaka z IRL to opowiedzą dokładniej. Na razie
    > wiem, że nie jest dobrze a było jeszcze 6 lat temu wspaniale...

    PKB -2% to ma być ta tragedia? Owszem rok 2009 wyglądał w statystykach
    niewesoło, ale weźmy pod uwagę poziom bezwzględny, bez porównania wyższy niż
    choćby w Polsce, a także to, że jest to trochę efekt pozorny, wykreowany
    przez sektor nieruchomości.
    Dodatkowo w Irlandii mamy wzięcie "za mordę" bezrobotnych (obniżenie
    zasiłków) oraz sektora publicznego (zamrożenie czy wręcz obniżki płac).
    Irlandia dla mnie to sztandarowy przykład sensownego używania długu
    publicznego (no może poza ratowaniem banków, ale to zapewne było w strefie
    euro mniej lub bardziej obowiązkowe).

    > Właśnie gdzieś w tym wątku je zebrałem.

    Jak będziesz na tyle miły aby je tu przekleić to sobie możemy o nich
    pogadać.

    > Ależ pisałem, że prywatnie każdy robi co uważa za stosowne.

    Więc nie miej tendencji do zakazywania istnienia instrumentów typu obligacje
    państwowe czy samorządowe, do czego sprowadza się zakaz zadłużania się przez
    samorządy.