  • Data: 2010-12-15 14:01:44
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4d08c005$0$22795$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > A to dlaczego?
    > Nie rozumiem analogii.
    > Chodzi o to aby zmniejszyć zadłużenie. Można do tego celu np. zmienić
    > jeden kredyt na inny - tańszy. Można wypuszczać obligacje. Nie mam nic
    > przeciewko różnym działaniom jeśli ich celem jest zmiejszenie zadłuzenia.
    > Mam przeciwko jeśli np. zwiększa się VAT nie tnąc nic w wydatkach.
    > Zakaz zadłużania się samorządów można przeprowadzić gdy nie będzie już
    > długu oczywiście.

    Obligacje samorządowe to zazwyczaj droższe finansowanie niż to pochodzące z
    banku. Tyle że ewentualne profity (ale i ryzyko) trafiają nie do sektora
    bankowego, a do szerszego grona inwestorów.

    Zakaz zadłużania samorządów wprowadzony po dobrowolnym zredukowaniu
    zadłużenia do zera, pozwolę sobie włożyć pomiędzy kurioza. No chyba że
    chciałbyś para-socjalizmu typu, w tym roku maksymalne dopuszczalne
    zadłużenie to 56% dochodów rocznych. A w przyszłym to 47%. I ani o jotę
    więcej, urzędnik albo ustawodawca wie lepiej!