    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Date: Wed, 27 Oct 2010 23:58:32 +0200

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:iaa29h$198g$1@news2.ipartners.pl...

    > Być może nie masz tak dużej powierzchni wymiennika w zbiorniku więc
    > "świeżo
    > zastartowany" kolektor nie jest duszony na początku.

    Bo ja wiem? Wezownica ma chyba z 10L pojemnosci wiec nie tak malo.

    > W układzie o którym wspomniałem przepływ był wyregulowany optymalnie dla
    > warunków
    > pełnego słońca a że sterownik nie modulował obrotów pompy no to poranna
    > czkawka była.

    A no tego nie da sie zrobic dobrze dla wszystkich warunkow niestety. Ja byc
    moze nie obserwowalem ukladu tak dokladnie bo praca i ogolny brak czasu z
    rana. Z drugiej strony nie raz bylem zdziwiony relatywnie dobrymi osiagami
    mimo tak zlych warunkow slonecznych. Spadek temp. kolektora to raptem 10C
    mimo duzego zachmurzenia. Niestety w pelnym sloncu spodziewalem sie wiecej.
    Tu plaskie beda nie do pobicia.

    > Inną sprawą jest fakt, że charakterystyka płaskiego a dokładnie
    > niższe początkowe a wyższe końcowe jego straty promieniowania powodują że
    > on jakby się naturalnie sam
    > regulował, czyli że gdy delta K jest niewielka, to on potrafi pracować z
    > dużo
    > większą mocą niż próżniowy i czkawki tej nie dostanie a wraz ze wzrostem
    > delty K spada co prawda jego sprawność ale na ratunek przychodzi mu coraz
    > większa ilość energii ze słońca.

    To prawda. Mam jednak obawy o zime i moc 50 - 200W przy niskich
    temperaturach.

    A no.

    Pozdro.. TK