  • Data: 2010-10-28 17:33:23
    Temat: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4cc92828$0$20996$65785112@news.neostrada.pl...

    > No to nie mało... ja mam coś około 8l a do całej instalacji wchodzi nieco
    > ponad 11l glikolu. Dość mała bezwładność jak widzisz.

    > Ano. Dlatego myślę o jednym panelu prózniowym jako kolektor dogrzewający
    > to co uzyskały płaskie.

    Robie testy takiego rozwiazania. Dwa kolektory plaskie i jeden prozniowy,
    ten z tych dziadowskich. Zostalo mi jeszcze spiac do kupy kolektor
    prozniowy, moze w sobote sie z tym obrobie, na razie nie mam czasu i slonca
    nie za wiele.
    Przy okazji, kupilem cienka tasme alu z klejem do owiniecia otuliny.
    Sprawdza sie rewelacyjnie. Na dachach w wiekszosci stercza gole otuliny. Nic
    ludzie nie mysla. No i rzecz jasna na dluzszych odczinkach czego wcale nie
    tak malo w okolicy lepiej dolozyc druga warstwe otuliny, nawet teh
    chlodniczej. Rurka w rurke i calosc owinac alu. Bedzie przeciwslonecznie i
    przeciwwilgociowo.
    No i ciekawostka, jedna rura pekla w kolektorze. Nie na dlugosci, zadnego
    uszkodzenia mechanicznego, pekla w miejscu gdzie zewnetrzna rura laczy sie z
    wewnetrzna czyli w obudowie kolektora, jak odcieta nozem. Ciekawe co na to
    gwarancja...

    > Mam zdjęcia z dni w których na zewnątrz było -15 stopni nawet a kolektor
    > rozgrzewał się przy pełnym słońcu do 40stC bez najmniejszych problemów.
    > Toż to mamy te 55K w tym układzie.

    Czyli nie jest zle.

    Pozdro.. TK