  • Data: 2010-10-28 07:04:59
    Temat: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:iaa6f0$kf0$1@news.onet.pl...

    > Czemu chcesz ograniczyc zasilanie podlogowki tylko do 28C? U mnie teraz
    > obliczeniowa temp. zasilania wg. krzywej to 31C. Podgrzeje troche temp. w
    > domu i spada.

    Za ciepła podłoga jest niezdrowa. Zresztą pojemność cieplna podłogi w
    stosunku do maksymalnej mocy kolektora i tak zrobi swoje i samo się
    ureguluje.
    Weźmy np. dzisiejszy dzień, teraz jest w miarę słonecznie i gdzieś w okolicy
    o stopni jeszcze bo widzę że szron z dachów i trawy jeszcze nie zszedł.
    Z każdą chwilą robi się cieplej i może dojdzie do 10stC. O takiej porze
    nalezy sądzić że delta nie przekroczy 20-25K a w tym punkcie na
    charakterystyce wychodzi sprawność 72%.
    Można więc załozyć że moich trzech kolektorów o powierzchni 5,4m2 uzyskać
    można wczesnym popołudniem około e,5kW mocy a w południe ponad 5. Wylewka ma
    dużą pojemność cieplną w stosunku do mocy kolektora więc sądzę że on i tak
    nie pierdnie wyżej niż 30stC. Do wyższych temperatur będzie ograniczał go
    czas oraz spadająca sprawność przy wzroście delty. Mogę więc śmiało założyć
    że nie potrzebny będzie nawet układ mieszający między wymiennikiem solarów a
    podłogówką.

    Marek

    > Fajny masz ten sterownik.

    W sumie to gdyby komuś nei trzeba było takich bajerów to są sporo tańsze na
    rynku. Ten ma tylko ten plus że zlicza energię, można podłączyć
    przepływomierz do dokładniejszych rozliczeń z energiino i ma możliwość
    rozbudowania o moduł ethernet oraz USB ale ethernetowy moduł kosztuje niemal
    tyle co sterownik więc dałem sobie siana.

    > Ja mam z jednej strony prosciej bo podlogowka to calkiem oddzielny obieg
    > zaczynajacy sie w kotlowni za sprzeglem hydraulicznym.\

    Ale ja też mam proste. Zaraz za kotłem jest trójnik na zasilaniu i powrocie
    do rozdziału na rozdzielacze grzejnikowe i podłogówki. Mogę sobie pozwolić
    na wyłączenie jednego albo drugiego sposobu grzania zamykając zaworami i
    nawet wodę mogę spuścić albo z wybranych grzejników albo z podłogówki bez
    konieczności zatrzymywania kotła.

    > Z drugiej strony trudniej bo mieszacz i takie tam. W sumie muszialbym
    > podejsc do tematu calkiem inaczej.

    Ja chcę to zrobić jak najmniejszym kosztem.

    Marek