    From: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <iakohc$mu3$1@news.onet.pl> <4ccdeee7$0$22796$65785112@news.neostrada.pl>
    <ian7bq$edd$1@news.onet.pl> <4cd012fb$0$27043$65785112@news.neostrada.pl>
    <iapv37$219$1@news.onet.pl> <4cd0887a$0$20994$65785112@news.neostrada.pl>
    <iaq4fk$hnt$1@news.onet.pl> <4cd09bcb$0$21005$65785112@news.neostrada.pl>
    <iaq7v9$qdb$1@news.onet.pl> <4cd10e71$0$22795$65785112@news.neostrada.pl>
    <iasr7d$ppr$1@news.onet.pl> <4cd1f758$0$21003$65785112@news.neostrada.pl>
    <iav4es$1e0$1@news.onet.pl> <4cd33e63$0$22802$65785112@news.neostrada.pl>
    <iavj84$huf$1@news.onet.pl> <4cd5187f$0$22797$65785112@news.neostrada.pl>
    <ib4u0n$o81$1@news.onet.pl> <4cd67d73$0$21006$65785112@news.neostrada.pl>
    <ib72fd$gf7$1@news.onet.pl> <4cd7b576$0$27046$65785112@news.neostrada.pl>
    <ib9qaa$47d$1@news.onet.pl> <4cd8762d$0$22816$65785112@news.neostrada.pl>
    <iba7nh$7j9$1@news.onet.pl> <4cd9003e$0$27043$65785112@news.neostrada.pl>
    <ibce2e$1ln$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Date: Wed, 10 Nov 2010 12:31:53 +0100

    news:ibce2e$1ln$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > No to jestes wyjatkiem na skale swiatowa, bo dla nikogo deflacja nie jest
    > dobra.

    Dla mnie jest dobra i dla wszystkich, z którymi miałem okazję osobiście na
    ten temat prozmawiać. Ty reprezentujesz opinię całego świata, ja się do tego
    nie mieszam.

    Ja chcę deflacji i tyle. Chcą ją inni ludzie, którzy rozumieją na czym ona
    polega.

    > Czy Ty jakis ograniczony jestes?
    > Deflacja nie ma nic wspolnego z postepem. To pojecie obrazujace zwiazek
    > przyczynowo skutkowy w gospodarce a nie spadek cen. Przyczyna to mala
    > ilosc pieniadza z roznych przyczyn a skutek to spadek cen, wyplat i
    > recesja. Powodzenia Tobie w takiej sytuacji, jak twierdzisz dobrej dla
    > Ciebie.

    Deflacja, a jej przyczyny to dwie różne sprawy.
    Mówisz, że duża deflacja, to recesja? I ludzie normalnie nic nie jedzą, nie
    kupują niczego? Ciekawe.

    > O matko chlopie, Ty nie masz pojecia o czym piszesz. :-DDD
    > Jaki barter? Epoki Ci sie pomylily czy co? Nawet nie chce mi sie pisac co

    Tłumaczę Ci, że brak pieniądza jest do rozwiązania. Nie mówię, że to postęp,
    ale się da. To możliwe.

    > jak, bo z Twoim stanem wiedzy zdecydowanie powinienes pytac, a ja nie
    > bardzo mam ochote obalac jakies tworcze tezy rodem z Etiopii. Pytanie jak
    > bank moze udzielic kredyt, jezeli utopil juz pieniadze w tzw. zlych
    > kredytach? Bank nie moze udzielac kredytow w nieskonczonosc, bo ilosc
    > udzielonego kredytu ma przelozenie we wlasnym kapitale, to po pierwsze. Po
    > drugie, komu udzielac

    Nie we własnym kapitale, ale rezerwach.

    > jezeli sytuacja na rynku jest zla i banki zaczynaja prowadzic polityke
    > ostroznosciowa bo ludzi nie stac na splacanie kredytow? Jednym ze sposobow
    > jest wzrost wydatkow publicznych przez rzad, ale Ty i tak tego nie

    Hehehe, w razie kryzysu zwiększamy wydatki
    noo jasne... Gierkowi wyszło

    > zrozumiesz. Zobacz co sie dzieje w USA, jak FED pompuje gospodarke
    > pieniedzmi grajac na oslabienie dolara by pobudzic eksport, a gospodarka
    > ciagle niemal stoi.

    No właśnie. Tylko że Ty nie dostrzegasz, że tam jest coś przeciwnego niż
    oszczędzanie.

    > Nawet czytac nie umiesz? Szkoda klawiatury by Ci tlumaczyc ekonomie.
    > Napisalem wczesniej Twojej watlej wiedzy, ale to byl blad, bo chodzilo o
    > Twoja zadna wiedze i problemy z percepcja. Do tego grasz jakiegos
    > niedorozwoja mimo oczywistych tekstow na uznawanej do tej pory przez
    > Ciebie Wiki. Gdzie tam jest jakas ilosc kruszcu z deflacja? Nawiasem
    > mowiac nie dziwie sie, ze solary Ci sie nie oplacaja skoro nawet czytac
    > nie umiesz to co tu mowic o liczeniu.
    > Skopiuje Ci moze pocztek:

    Ty naprawdę nie rozumiesz tego o czym piszesz.

> [...]
    > b.. nadmierne oprocentowanie lokat terminowych czyniących opłacalną
    > tezauryzację pieniądza - zjawisko powszechnie wykorzystywane do walki z
    > inflacją, powoduje jednak wzrost ilości pieniądza poza rynkiem tzw. "balon
    > inflacyjny"; nie tyle znosi więc inflację, co oddala jej wystąpienie i
    > może wywołać przejściową deflację.
    > c.. spłata zobowiązań kredytowych przy braku emisji pieniądza i
    > wstrzymaniu akcji kredytowej. Deflacja jest wówczas efektem nadmiernego
    > zadłużenia a to wszystko przyczyną krachu gospodarczego zwanego nietrafnie

    Gdyby pieniądza nie było? Byłaby deflacja?
    Przy deflacji -20% rocznie, to ludzie by siedzieli z forsą na ulicy bezdomni
    (bo domy tanieją), nie jedli, nie kupowali paliwa i nie jeździli na wakacje?
    Samo zło ta deflacja!
    Szkoda że komputery tanieją, a nie drożeją.

    > No to sprawdz jeszcze ostatnie publikacje GUS, waznej instytucji ktorej
    > roli i tak nie zrozumiesz skoro twierdzisz, ze rzeczywista inflacja jest
    > wyzsza nie majac pojecia jak ja w ogole sie liczy. Pobozne zyczenia rzadu
    > to mnie akurat zupelnie nie interesuja.

    Śledź wypowiedzi np ministerstwa finansów, a nie wskaźniki. Dowiedz się jak
    są dobierane towary do koszyka dóbr i usług. Doznasz olśnienia.

    > http://finanse.wp.pl/id,96181607,typ,1,wskaznik,Infl
    acja-GUS,zmiany,6lat,wskazniki.html?ticaid=1b36f

    > Gdybys poczytal troche wiecej o inflacji niz pisza w Playboyu czy co tam
    > czytasz z tej Twojej ekonomii to wiedzialbys, ze inflacja dotyka kazdego
    > inaczej i dla kazdego jej poziom moze byc inny. Dla czego? Bo nie kazdy je
    > tyle samo, nie kazdy uzywa tyle samo pradu czy gazu. Nie kazdego tez
    > dotyczy wzrost cen np. biletow MPK. Subiektywne odzucie inflacji dla
    > gospodarki nie
    ma zadnego znaczenia. Dla Twojej 5% lokaty opisywanej nieco wyzej rowniez.

    > Jak dla mnie w tym watku pogrzebales sie calkowicie. Typ kompletnego
    > ignoranta nie potrafiacego czytac, nie wiesz nic o ekonomii a probujesz
    > pouczac, nie potrafisz liczyc i mimo oczywistych wiadomosci w linku o
    > deflacji piszesz jakies durnoty o kruszcu by ciagle zacieniac swoja
    > niekompetencje i odwracac kota ogonem. Nie jestes typem potrafiacym
    > przyznac sie do oczywisetgo bledu, wiec nie licze na zadna konstruktywna
    > dyskusje w temacie o oplacalnosci solarow.

    Piszesz na przemian bzdury, a potem z kolei ogólnie znane banały. Myślisz,
    że przez przeplatanie bzdur banalnymi prawdami sprawi że zaczną one być
    prawdziwe?

    W Japonii od 20 lat spadają indeksy i jest kryzys. Od kilkunastu lat
    deflacja na przemian z niewielką inflacją.
    http://www.tradingeconomics.com/Economics/Inflation-
    CPI.aspx?Symbol=JPY
    http://www.tradingeconomics.com/Economics/Unemployme
    nt-Rate.aspx?Symbol=JPY
    Z tego powodu jest tam straszna bieda, głód i strasznie. :-)
    Jednak większość Polaków mających od kilkudziesięciu lat inflację, zamieniło
    by ją na tamte warunki życia z deflacją i bezrobociem 5%.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/