    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Date: Wed, 10 Nov 2010 20:09:48 +0100
    <4ccdeee7$0$22796$65785112@news.neostrada.pl> <ian7bq$edd$1@news.onet.pl>
    <4cd012fb$0$27043$65785112@news.neostrada.pl> <iapv37$219$1@news.onet.pl>
    <4cd0887a$0$20994$65785112@news.neostrada.pl> <iaq4fk$hnt$1@news.onet.pl>
    <4cd09bcb$0$21005$65785112@news.neostrada.pl> <iaq7v9$qdb$1@news.onet.pl>
    <4cd10e71$0$22795$65785112@news.neostrada.pl> <iasr7d$ppr$1@news.onet.pl>
    <4cd1f758$0$21003$65785112@news.neostrada.pl> <iav4es$1e0$1@news.onet.pl>
    <4cd33e63$0$22802$65785112@news.neostrada.pl> <iavj84$huf$1@news.onet.pl>
    <4cd5187f$0$22797$65785112@news.neostrada.pl> <ib4u0n$o81$1@news.onet.pl>
    <4cd67d73$0$21006$65785112@news.neostrada.pl> <ib72fd$gf7$1@news.onet.pl>
    <4cd7b576$0$27046$65785112@news.neostrada.pl> <ib9qaa$47d$1@news.onet.pl>
    <4cd8762d$0$22816$65785112@news.neostrada.pl> <iba7nh$7j9$1@news.onet.pl>
    <4cd9003e$0$27043$65785112@news.neostrada.pl> <ibce2e$1ln$1@news.onet.pl>
    <4cda82cd$0$22799$65785112@news.neostrada.pl>

    news:4cda82cd$0$22799

    > Dla mnie jest dobra i dla wszystkich, z którymi miałem okazję osobiście na
    > ten temat prozmawiać. Ty reprezentujesz opinię całego świata, ja się do
    > tego nie mieszam.
    >
    > Ja chcę deflacji i tyle. Chcą ją inni ludzie, którzy rozumieją na czym ona
    > polega.

    Nie moge normalnie.
    Zeby cos rozumiec to trzeba najpierw znac definicje i wiedziec jak to
    dziala. Skoro nie rozumiesz pojecia ktorym sie poslugujesz myslac, ze
    deflacja to spadek cen to ja na Twoj stan umyslu nic nie poradze.

    > Deflacja, a jej przyczyny to dwie różne sprawy.

    Definicja a jej przyczyny, no strasznie madre zdanie. Co niby ma oznaczac?
    Przyczyny powstania definicji czy co?
    To jest definicja pojecia ktorego nie rozumiesz. Pewne zjawiska nazwali
    ludzie dawno temu i czy sie Tobie podoba czy nie oznacza to co oznacza.

    > Mówisz, że duża deflacja, to recesja? I ludzie normalnie nic nie jedzą,
    > nie kupują niczego? Ciekawe.

    Proces przeciez nie jest zero jedynkowy, litosci...

    > Tłumaczę Ci, że brak pieniądza jest do rozwiązania. Nie mówię, że to
    > postęp, ale się da. To możliwe.

    A kto powiedzial, ze nie jest do rozwiazania?

    > Nie we własnym kapitale, ale rezerwach.

    Glupis chlopie. Pograzasz sie coraz bardziej i cale szczescie dla Ciebie, ze
    tego watku poza nami chyba juz nikt nie czyta.
    Mala lekturka na pocieszenie:
    http://forum.tfi.pl/fundusze-wlasne-banku-jako-eleme
    nt-ograniczenia-ryzyka-t2516.html

    Rezerwy panie to inna bajka, takze element wplywania na podaz pieniadza
    ktorej jakos nie przyjmujesz, a prowadzona przez bank centralny. Rezerwy to
    rowniez zamrozony kapital banku w przypadku zlych kredytow i o bankach
    akurat moge jeszcze dlugo, no ale poucz mnie jeszcze, chetnie popatrze jak
    sie tu kompromitujesz.

    > Hehehe, w razie kryzysu zwiększamy wydatki
    > noo jasne... Gierkowi wyszło

    A no mowilem, ze nie zrozumiesz.
    Klania sie teoria mnoznika ekonomicznego. Zajzyj do Wiki, czy gdzie tam
    googlujesz.
    Co do Gierka, to zrobil jeden bardzo wazny blad o ktorym nie miales okazji
    slyszec. Mianowicie stawke amortyzacji ustalono na dlugie lata w warunkach
    rosnacej inflacji, czego skutkiem bylo przejedzenie majatku przedsiebiorstw.
    W tamtych czasach firmy wykazywaly ogromne zyski bo mialy zanizone koszty
    amortyzacji, nie zastanawiajac sie nad tym, ze caly majatek trwaly
    amortyzowany co rok nie byl amortyzowany od wartosci rynkowej znacznie
    wyzszej przez inflacje a od wartosci zakupu. Jednym slowem za ten sam sprzet
    po roku i wiecej trzeba bylo zaplacic wiecej, a amortyzowano ciagle od
    wartosci bazowej bedacej kilka razy nizsza. Zamiast odkladac wiecej na zakup
    nowego majatku po cenach rynkowych ciagle odkladano mniej bo od wartosci
    nierealnej, czego lubianym skutkiem byl wzrost przychodow z dzialalnosci nie
    pomniejszonych o realne koszty amortyzacji. Z pojeciem "amoryzacja" zapoznaj
    sie juz sam, choc problem bedziesz mial nie lada jak widze.

    > No właśnie. Tylko że Ty nie dostrzegasz, że tam jest coś przeciwnego niż
    > oszczędzanie.

    Taak? Nie dostrzegam? A gdzie tak napisalem?
    Maly przyklad zwiekszenia ilosci pieniadza na rynku znowu przekuwasz w jakas
    inna nieistniejaca prawde by po raz kolejny zacienic dyskusje? To jest
    wlasnie przyklad na zwiekszenie wydatkow w czasach kryzysu, ktory pare
    linijek wyzej poddales pod watpliwosc zaslaniajac sie Gierkiem. Widzisz
    jakie glupoty wypisujesz ignorancie? Co zdanie to przeczenie poprzedniego.
    Jak mozna dyskusje z Toba traktowac powaznie?

    > Gdyby pieniądza nie było? Byłaby deflacja?
    > Przy deflacji -20% rocznie, to ludzie by siedzieli z forsą na ulicy
    > bezdomni (bo domy tanieją), nie jedli, nie kupowali paliwa i nie jeździli
    > na wakacje? Samo zło ta deflacja!

    I nie przyszlo Ci do glowy, ze dobra by tanialy bo ludzie nie wydawaliby
    pieniedzy bo po prostu by ich nie mieli, bo z jakichs powodow pieniadza (o
    czym wyzej) na rynku byloby za malo? Co z tego, ze dobra tanieja jak i tak
    nikt ich nie kupuje? Zwalnia sie kolejnych niepotrzebnych pracownikow,
    ktorym nie trzeba placic wyplat, znaczy kolejni nic nie kupia bo nie maja za
    co, a skoro nie kupia to firmy nie maja zysku i z wyplat nici. Nizsze ceny
    to skutek zmniejszenia popytu a nie dobroci producentow, to jest wlasnie
    deflacja ignorancie.

    > Szkoda że komputery tanieją, a nie drożeją.

    Nie moja wina, ze nie rozumiesz pojecia ktorym sie poslugujesz. Na dobra
    sprawe mozna dyskusje zaczac z Toba jak odbedziesz jakis kurs ekonomii w
    zakresie podstawowym, bo z tego chleba nie bedzie... No ale pozaklinaj
    jeszcze rzeczywistosc, moze jakis kolejny nieswiadomy komputerowiec da sie
    nabrac.

    > Śledź wypowiedzi np ministerstwa finansów, a nie wskaźniki. Dowiedz się
    > jak są dobierane towary do koszyka dóbr i usług. Doznasz olśnienia.

    Co Ty za durnoty wypisujesz. Rzeczy ktore Cie olsniewaja uczylem sie liczyc
    pare lat temu.

    > Piszesz na przemian bzdury, a potem z kolei ogólnie znane banały. Myślisz,
    > że przez przeplatanie bzdur banalnymi prawdami sprawi że zaczną one być
    > prawdziwe?

    Ooo, znalazles taz jakies prawdy? Moze o deflacji? A moze o dziwnej
    bankowosci nie powiazanej funduszami wlasnymi i rezerwach? :-DDD
    Idz do szkoly...

    > W Japonii od 20 lat spadają indeksy i jest kryzys. Od kilkunastu lat
    > deflacja na przemian z niewielką inflacją.
    > http://www.tradingeconomics.com/Economics/Inflation-
    CPI.aspx?Symbol=JPY
    > http://www.tradingeconomics.com/Economics/Unemployme
    nt-Rate.aspx?Symbol=JPY
    > Z tego powodu jest tam straszna bieda, głód i strasznie. :-)
    > Jednak większość Polaków mających od kilkudziesięciu lat inflację,
    > zamieniło by ją na tamte warunki życia z deflacją i bezrobociem 5%.

    Idz do szkoly najlepiej podstawowej, bo jak widze w ogole nic nie rozumiesz
    i nikt Ci nie powiedzial, ze poslugiwanie sie wiedza ktorej sie nie rozumie
    jest co najmniej smieszne.

    No tym razem naprawde EOT, usmialem sie wystarczajaco, zwlaszcza ta
    bankowoscia i rezerwami. Marko jak widze tez.
    Sztanska teoria banku wielkosci kiosku ruchu w sensie kapitalowym
    udzielajacego kredyty na zakup calej floty Airbusa A380.
    Bywaj zdrow w tym szalenstwie.

    TK