  • Data: 2012-03-02 19:21:12
    Temat: Re: Termometr zaokienny
    Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    discussion-forums@ynbo9...

    > Nie napisałeś na którym piętrze, różnica między poziomem gruntu a 10
    > piętrem może sięgać kilku stopni.

    Informacje dodatkowe, mieszkam na dziewiątym piętrze. Tymczasem nie będę
    kupował następnego termometru (z zewnętrznym czujnikiem), chciałem mieć
    jakiś do zwykłej codziennej obserwacji temperatury.

    > Żadna osłona nic nie pomoże na termometr zaokienny. Jedyne co faktycznie
    > działa to odsunięcie od jakiejkolwiek ściany, osłonięcie od bezpośredniego
    > słońca z zapewnieniem przewiewu powietrza

    Cóż, specjalnej klatki na balkonie nie wybuduję. Pierwsze zdanie powyższego
    cytatu jest w bardzo kategorycznym tonie; naprawdę żadna?
    Termometr raczej nie cierpi od nagrzanej ściany bo jest na szybie a
    najbliższa ściana to akurat ta, której zachodzące słońce nie nagrzewa.
    Jednak brzeg okiennej szyby gdzie go przykleiłem już tak (po pewnej
    godzinie).

    > pogodzenie się z faktem że w miarę poprawny odczyt masz tylko wcześnie
    > rano.

    Prawdę mówiąc te poranne i dopołudniowe odczyty (powtarzam, okna tylko na
    zachód) najbardziej mnie interesują. Obawiam się nie tyle zafałszowania
    pomiaru przy zachodzącym słońcu tylko w ogóle jakiegoś nieodwracalnego
    uszkodzenia elementu czujnika przez nadmierną ekspozycję słoneczną.
    Proponowana w sąsiednim poście folia zapewne odbija światło ale (jak to
    folia) jest przewodnikiem ciepła i raczej nie pasuje do koncepcji.
    Moim pomysłem jest osłonka z jakiegoś izolatora (jasny materiał, tekturka,
    itp.) i oczekiwałem podpowiedzi spośród takich właśnie materiałów.
    Gdyby komuś jeszcze coś przyszło do głowy - ale jednak do zastosowania dla
    tego konkretnego termometru - to bardzo proszę.

    Feah