  • Data: 2020-01-26 13:47:46
    Temat: Re: Torx a krzyzak
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    To też kwestia nie tylko materiału, ale i kształtu (przekroju).
    Zakupiłem kiedyś niestety większą ilość markowych śrub z kołkami (głównie do
    wieszania szafek), w śrubach masowo ukręcałem łby.
    Po przyjrzeniu widać było, że przekrój śruby (czy raczej wkrętu do kołka) zaraz za
    łbem a jeszcze przed gwintem jest zadziwiająco
    mały (w porównaniu do większości standardowych wkrętów) i właśnie tam się łby
    ukręcały.
    W porządnym wkręcie gwint wkręta jest jakby nacięty w pręcie wkręta, a w tych gwint
    był jakby naddany do pręta (jak oni to
    produkowali??).
    Ukręć taki w kołku w ścianie i później to g... wykręć :-/

    -----