    Date: Sun, 28 Oct 2012 09:21:35 +0100
    From: "M." <...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Trwałość świetlówek energooszczędnych

    W dniu 2012-10-20 18:45, piotr pisze:

    > Potwierdzam. Pierwszą ojciec przywiózł z RFN na początku lat 90, OSRAM,
    > świeci do tej pory - w kuchni! Inne badziewia z Ikea, czy Philips padają
    > przed upływem 2lat - nie ma reguły czy produkowana w Polsce czy w
    > Chinach. Jak się wypalają kupuję na ich miejsce "promienniki ciepła"
    > albo "oświetlenie warsztatowe" :)

    Mam 2 z IKEI, które prawdopodobnie pociągną długo. Zapalają się ok. 2
    sekund (co bywa denerwujące) ale zapewne przedłuży żywotność.

    Pozostałe mają ok. 1,5 roku i jak na razie żadna nie padła (jest jedna,
    która ma uszkodzenie mechaniczne - coś nie łączy; jest wiatrołapie, więc
    pewnie musiała zostać uderzona, bo zwisała na kablu). Z tego, co
    piszecie w przeciągu pół roku do roku powinny zacząć systematycznie padać.

    Przy wykończeniu miałem zwykłe 100W żarówki. Te padały jak muchy - z ok.
    30-40 sztuk do końca wykończenia nie dotrzymała prawie żadna. Ale temu
    to akurat się nie dziwię, bo niektóre były całe schlapane zaprawą,
    farbą, etc.

    Raczej nie mam zamiaru kupować "promienników ciepła", bo dla ok. 50-80
    źródeł światła (w samym salonie mam 12 sztuk, w łazience 5
    punktów/7żarówek) koszt użytkowania bywa znaczący. Planując instalację
    przewidywałem, że w przyszłości będzie wszystko chodziło na świetlówkach
    lub LED, które bywają słabsze niż zwykłe żarówki.

    M.