  • Data: 2011-04-27 09:41:22
    Temat: Re: Tymczasowe schody - z czego jesli nie ma nic?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Ja tez mam schody ze spocznikiem i tez się naczytałem że to niewygodne itp. A
    > trzeci rok juz uzytkuje i nie widze nic niewygodnego. Fotek aktualnych nie mam
    > tu ale zropbił mi top gościu który robi tzw "kute" ogrodzenia. Pomierzył, na
    > warszttacie zrobił konstrukcję, u stolarza zamówił stopnie(sosna) i
    > zamontował. Wszystko razem kosztowalo mnie cos ok oło 4,5 tysiąca. Wyszło
    > bardzo ładnie i tanio. A "dziurę miałem chyba 2,2 na 2,4metra jesli się nie
    > myle.

    Reguły budowy schodów są bardzo proste: wygodny stopień powinien mieć ok.
    15-18cm wysokości, szerokości minimum 28cm (najlepiej aby się cała stopa
    mieściła). Ponadto 2 wysokości stopnia zsumowane z jego szerokością powinny się
    mieścić między 60 a 65cm (aby się człowiek nie potykał i nogi nie plątały) -
    reguła 60<2h+s<65.
    Bieg nie powinien być węższy niż 100cm, spocznik powinien mieć minimum 80cm a
    ilość stopni w biegu, o ile pamiętam, ma być mniejsza niż 18. Liczbę stopni i
    ich wysokość dobieramy według odległości od gotowej posadzki na parterze do
    gotowej posadzki na piętrze (odległość od podłogi do sufitu+grubość
    stropu+izolacja+wylewka+wykładzina). Gdy mamy ilość stopni (np. 17) to mnożymy
    ją przez minimalną szerokość stopnia i od razu widzimy czy zmieszczą nam się
    schody proste lub zabiegowe (po podzieleniu wyniku przez 2), albo do tego wyniku
    dodajemy 160cm i całość dzielimy przez 2 - wynik powinien być mniejszy niż otwór
    w stropie - wówczas zmieszczą się schody spocznikowe.
    Najczęściej do danego projektu pasuje tylko jeden rodzaj schodów (obecnie
    najpopularniejsze są chyba zabiegowe) i zywkle nie da się zmieścić innego
    rodzaju schodów bez zmiany wymiarów klatki schodowej. Nie popełniajcie błędów i
    nie zmieniajcie na siłę schodów zabiegowych na spocznikowe - te pierwsze,
    prawidłowo wykonane, naprawdę są wygodne. Ja po schodach zabiegowych, które sam
    zresztą zrobiłem, sam wnosiłem pełnowymiarowe płyty GK bez większych trudności.

    --
    Bartek