    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 9 Sep 2014 03:02:53 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Tynk gipsowy odlazi farba
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 września 2014 10:55:15 UTC+2 użytkownik j...@g...com
    napisał:

    > W pozostałych pokojach mam tynki gipsowe i są jakby tłuste farba od nich odchodzi
    całymi płatami niezależnie od tego czy maluję je bezpośrednio czy daję dodatkowo
    grunt.
    > Robi się taka jakby cieniutka blona nie związana ze ścianą.
    > Poradźcie coś, bo mam ochotę to skuć i dać tradycyjne tynki i gładź, ale to by
    oznaczało przesunięcie przeprowadzki.

    Mialem na jednej malej sciance pod schodami takie cos - po pomalowaniu farba
    zaczynala "puchnac", potem te babelki pekaly. Po wyschnieciu w tych miejscach
    farba schodzila calymi platami - w ogole sie nie trzymala. Pozniej sobie
    przypomnialem ze w tym miejscu rozsypala mi sie wiertarka i wylecialo z
    glowicy na sciane sporo smaru ktory prawdopodobnie zostal byle jak wytarty
    ze sciany. Z jedna mala scianka meczylem sie tydzien nim doszedlem do tego
    co jest grane ;) To byl tradycyjny tynk cementowy.

    Ostatecznie 2-3 razy przemylem ta sciane Brudpurem (b. silny srodek do
    usuwania tluszczow) gabka. Potem dzien suszenia (wspomagalem sie wentylem)
    i udalo sie za pierwszym razem pomalowac jak trzeba :) Ja maluje wszystko
    najpierw gruntem sniezki, a potem tez lateks tikkurila (ew. beckers).

    PS. Tynki na pewno byly juz wyschniete? Bo na mokre farba tez by nie zlapala:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.