    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 29 Jan 2016 03:10:43 -0800 (PST)
    Subject: Re: Tynki gipsowe
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 stycznia 2016 09:26:14 UTC+1 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Właśnie niech ktoś doradzi - w przypadku, gdzie w pokoju mam gładź gipsową i
    obtłuczenie - mam gotową kupioną gładź (rozrobioną już), pociągnę packą, potem
    papierem ściernym wygładzę i gotowe.

    > Jak prawidłowo naprawić tynk cementowo wapienny (nigdy nie rozrabiałem tego, nie
    kładłem, etc.) Mam kilka obtłuczeń (wiadomo-dzieciaki) i ciężko się zabrać za to?

    Generalnie zasada jest taka, ze tynki cementowo wapienne sie nie obtlukuja :))
    Przywalilem juz tyle razy w swoje sciany roznymi rzeczami i nie ma najmniejszego
    sladu - wiec pierwsza rzecz, to masz bardzo slabe te tynki (pewnie oszczedzali
    na cemencie - w piwnicy mam tez takie miekkie ale tam mi to krotko mowiac
    zwisa ;)

    Tynk cem-wap trudno naprawic, zeby nie bylo widac. Wszystko zalezy jeszcze jaka
    ma strukture ten tynk. Ja mam tynki cem-wap ale na wierzchu mam gladz cementowa
    (mozliwe, ze to dzieki niej tynk jest taki twardy). Calosc jest leciutko
    chropowata ale na tyle slabo, ze ew. poprawki (jak kulem pod parapetami etc)
    zarzucalem zwyklym gipsem / gladzia i po zeszlifowaniu malowalem calosc
    farba - walkiem z dlugim wlosiem. Walek z dlugim wlosiem ma te zalete, ze
    wygladza lekko chropowate, a gladkim nadaje lekka fakture. Dzieki temu
    taka naprawa jest praktycznie niewidoczna.

    Raczej nie naprawisz w inny sposob tynku wap-cem - jezeli uzyjesz wap-cem
    na wap-cem to zawsze IMO bedzie widac krawedzie naprawy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.