eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieUE chce zakazać stosowania i sprzedaży czynników innych niż R290 x-D › Re: UE chce zakazać stosowania i sprzedaży czynników innych niż R290 x-D
  • Data: 2023-04-10 23:20:10
    Temat: Re: UE chce zakazać stosowania i sprzedaży czynników innych niż R290 x-D
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/04/2023 22:59, Budzik wrote:
    > Ja gaz juz mam wiec on dla mnie nie jest elementem modernizacji.

    Wiec w Twoim wypadku koszt pompy jest inny niż u 90% ludzi budujących
    domy i nie ma związku z ich realną ceną dla kogoś, kto dopiero *wybiera*.

    Dla nowegi budynku:
    Koszt gazu ~20kW to około 20tyś zł (piec + przyłącze).
    Koszt pompy ~20kW to około 20tyś zł.

    W obu wypadkach oznacza to dom ~600m2, sądząc po realnych
    zapotrzebowaniach. Dla mniejszych budynków koszt pompy jest niższy niż gazu.

    I jestem pewien, że te 15kzł za przyłącze, to już było. Chętnie dowiem
    się ile teraz, może ktoś ostatnio montował. Rozrzut rynkowy ponoć duży.
    I doliczyłbym jeszcze wycieranie marmurów w róznych instytucjach. 10 lat
    temu kosztowało mnie to nascie dni stanai w kolejkach i grzecznego
    mówienia dzieńdobry mimo że lało jak jasny h...