    From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: UE zadba o wasze przyszłe domy
    Date: Fri, 29 Apr 2011 10:38:40 +0000 (UTC)

    BartekK <s...@N...org> napisał(a):

> [...]
    Ci s
    > iÄ&#65533;
    > aĹ&#65533;o
    > zym
    > nie
    bÄ&#65533;dzie piec na pellet. ZuzywajÄ&#65533;cy w
    > orek
    > Ale co do tego majÄ&#65533; przepisy? Dlaczego "potrzebujemy" ich? Jakie
    > obowiÄ&#65533;zujÄ&#65533;ce przepisy zabraniajÄ&#65533; ci zrobiÄ&#65533; taki
    dom, i cieszyÄ&#65533; siÄ&#65533;
    Normalni ludzie nie potrzebują żadnych przepisów bo posiadają wbudowany system
    wartości. Tylko że normalnych jest mało, Za to dużo jest wiejskich chamów nie
    liczących sie z nikim i z niczym. Surowców ma wystarczyć również dla
    przyszłych pokoleń. Rządzący Światem nareszcie to zrozumieli. Tłumaczenie
    chamstwu mija się z celem. Dlatego zrobili przepisy żeby chamstwo wziąć za
    pysk. Błędów nie popełnia tylko ten co nic nie robi. Jeźdzenie w słoneczny
    dzień na światłach według mnie jest takim błedem. Ale znam sporo osób co
    twierdzą inaczej. Jeszcze niedawno chamstwo wrzeszczało że świetlówki
    kompaktowe to zamach na ich swobody obywatelskie. Normalni od dawna ich
    używali bo są lepsze. Chamstwo dalej pomimo zakazu produkcji żarówek może
    kupować żarówki w sklepach. Dostępne są wszystkie moce jakie były przed
    wprowadzeniem zakazu produkcji gówna na terenie Unii. Zmiany w budownictwie
    nie będą tak szybkie jak w żarówkach. Proces dochodzenia do maksymalnej
    energooszczędności budynków potrwa kilkadziesiąt lat. Bo tyle trzeba żeby nie
    tylko nowo budowane budynki spełniały normy. Wszystkie muszą je spełniać. Stu
    dwudziesto letnia kamienica w której mieszkam też. I jako zabytek po
    termomodernizacji ma dalej wyglądać jak by miała 120 lat. Nowe przepisy
    spowodują rozwój w budownictwie. Nowe technologie, nowe materiały, nowe zawody
    i w efekcie za 50 lat wszystkie domy będą energooszczędne a wiekszość z nich
    nie będzie potrzebowała ogrzewania w dzisiejszym tego słowa znaczeniu. Ważne
    że proces się rozpoczął. A chamstwo niech wrzeszczy. Kiedys policzyli ile
    prądu można wyprodukować jak jednocześnie wrzaśnie milion ludzi. Wystarczy na
    zaświecenie zarówki od latarki. Mogą wrzeszczeć do oporu i tak ich wrzask nic
    nie znaczy.