  • Data: 2011-04-29 21:29:37
    Temat: Re: UE zadba o wasze przyszłe domy
    Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-04-29 20:04, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M"<M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie widze sprzecznosci, bo podatki nam nie spadna, spadnie za to zuzycie
    > energii, wiec inwestycje w tej dziedzinie beda mniejsze. Nie zabraknie za to

    Nie wiem co to jest spadanie podatków. Spadają na ziemię?

    > pomyslow do wydawania nadwyzek. Wzrosna za to ceny mieszkan i domow.

    Jak 1kWh będzie kosztować 5zł (w dzisiejszych cenach) a ogrzewanie
    roczne będzie kosztować 30-50tys. zł rocznie to będzie już za późno by
    wszystko przebudować.

    > Zastanawiam sie tylko kogo na to bedzie stac. Po za tym wiekszosc ludzi nie

    Ja też się zastanawiam, kogo będzie stać na posiadanie domu, który
    zużywa energię.

    > ma pojecia jak pozyskac samemu energie a nie dlugo kazdy bedzie musial to
    > robic. Czemu panstwo do dzis jest zainteresowane "utrzymywaniem"
    > istniejacych przepisow dotyczacych przydomowych elektrowni wiatrowych?
    > Przeciez dzis zeby postawic wiatrak trzeba spelnic takie same warunki jak
    > dla hektarowych farm wiatrakowych. Obluda, cynizm i hipokryzja. Nauczony

    Jakieś źródło tych rewelacji? IMHO mały wiatrak generuje przede
    wszystkim mniejszy hałas a to jest chyba główne ograniczenie (przepisy
    mówią o tym, że nie może za bardzo hałasować). Mały wiatrak ma mniej niż
    AFAIR 15m (nie pamiętam dokładnie, ale jest ograniczenie wysokości).

    Tak więc nie jest prawdą, że postawienie 40MW farmy wiatraków to jest to
    samo, co postawienie przydomowego wiatraka.

    I jeszcze jedno. Przy stawianiu dużych wiatraków przebudowuje się drogi
    dojazdowe, bo nie masz jak dowieźć go na miejsce (nie mieści się w
    zakrętach).

    M.