  • Data: 2011-04-30 00:20:40
    Temat: Re: UE zadba o wasze przyszłe domy
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie widze sprzecznosci, bo podatki nam nie spadna, spadnie za to zuzycie
    > energii, wiec inwestycje w tej dziedzinie beda mniejsze. Nie zabraknie za to
    > pomyslow do wydawania nadwyzek. Wzrosna za to ceny mieszkan i domow.
    > Zastanawiam sie tylko kogo na to bedzie stac. Po za tym wiekszosc ludzi nie
    > ma pojecia jak pozyskac samemu energie a nie dlugo kazdy bedzie musial to
    > robic. Czemu panstwo do dzis jest zainteresowane "utrzymywaniem"
    > istniejacych przepisow dotyczacych przydomowych elektrowni wiatrowych?
> [...]
    Cen mieszkań nie regulują przepisy tylko popyt i podaż. Ceny zawsze zależą od
    ilości wolnych mieszkań i domów i od możliwości finansowych potencjalnych
    nabywców. Sprzedaję teraz mieszkanie w łodzi, cena jaką zapłaci mi nabywca
    jest ponad dwa razy mniejsza od gorszego o podobnym metrażu mieszkania w
    Warszawie. Nowe domy budowane w zasadzie z tanich materiałów izolacyjnych będą
    tańsze od tych budowanych dzisiaj. Ktoś mi zarzucił że występowałem jako
    przeciwnik rekuperatorów. Tak, jestem przeciwnikiem rekuperatorów w budynkach
    w których straty na wentylacje stanowią 20% kosztów ogrzewania. Ale w nowych
    budynkach, dobrze ocieplonych takie straty będą w zasadzie stanowiły prawie
    100% kosztów ogrzewania. I w nich będą potrzebne jak powietrze do oddychania.
    W takich budynkach również gruntowe wymienniki ciepła będą miały sens, Solary
    też. Jeśli do ogrzania domu potrzeba będzie mocy w granicach 2kW to nawet 300W
    uzyskanych z z 3m2 będzie stanowiło spory procent energii. Trybisz, zamiast
    15m2 solarów try metry kwadratowe. Zamiast ogromnego rekuperatora mały i tani.
    W tym szaleństwie jest metoda. Mieszkania oczywiście zrożeją. W pewnym
    momencie pomimo zmniejszania się liczby ludzi w Polsce w sposób drastyczny
    zabraknie mieszkań. Wiesz dlaczego? Dochodzi kres żywotności wielkiej płyty.
    Na zachodzie Europy wielka płyta już praktycznie nie istnieje. Z jej resztkami
    uporają się w przeciągu góra 10 lat. Dlatego już teraz są zmiany w przepisach
    i nowe prawo nakazujące budowanie ciepłych domów. Wielka płyta zwyczajnie nie
    nadaje się do skutecznej termomodernizacji. Nigdy nie spełni nowych norm.
    Dlatego trzeba ją rozwalić. Oni takich pomysłów nie wyciągają z czapki tak jak
    to robi magik z królikiem. Wszystko mają policzone. Ile gdzie i komu trzeba
    dać kasy żeby to zrobić. Na pewno w okresie przejsciowym będzie pomoc unijna
    dla inwestorów modernizujących istniejące budynki. Prawdopodobnie będzie tak
    że mają oszacowane ile spadną koszty ogrzewania w nowych lub dostosowanych do
    norm domach. Pójdą dla inwestorów kredyty umożliwiające spełnienie norm i
    spłacane z różnicy jaką uzyskają poprzez niższe opłaty za energię. Nikt na tym
    nie straci a wszyscy zyskamy. Koszt utrzymania domu czy mieszkania pozostanie
    taki sam ale będziemy mieli czystsze powietrze i nikt nie będzie szantażował
    Unii tym że może się obrazić i zakręci zawór od gazu albo ropy. Jedna prosta
    zmiana i same korzyści. A tak na marginesie. Ktoś nieudolnie argumentował że w
    Polsce klimat jest jaki jest i najlepiej żeby zostało po staremu. I że w innej
    sytuacji są kraje położone bliżej równika. Faktycznie prawie nie grzeją. Ale
    za to intensywniej chłodzą. Byłem na wakacjach na Majorce. To jak się gdzieś
    jest to się ogląda z ciekawości co tubylcy robią. Ano budują domy. Z izolacji
    jednego nowego domu budowanego na Majorce teraz w Polsce ocieplają trzy takie
    same pod względem wielkości domy. Idiota jak by zobaczył to na filmie to by
    powiedział że chyba ich pojebało. Ale wystarczy tam pojechać i wyjść w
    sierpniu w południe z hotelu albo domu na ulice. My mamy średnią całoroczną
    temperturę w okolicach 10 stopni.\Oni prawie 30 stopni. To jeszcze wieksze
    gówno. Bo w Polsce założysz`sweterek a oni nie mają już nic do zdjęcia. I żeby
    móc żyć i pracować muszą studzić powietrze w budynkach. W Polsce zimą można
    sobie zrobić cieplej paląc drewno w kominku. Oni muszą do chłodzenia uzywać
    prądu robionego z gazu albo ropy. Jak na dłoni widać który budynek jest
    energooszczędny. Na jednych są po dwie-trzy duże chłodnice od klimatyzatorów
    na innych jedna mała. A tak na marginesie. Z ciekawości oglądałem ofert
    sprzedaży domów i mieszkań. Za pieniądze jakie dostanę za mieszkanie w Łodzi
    tam można kupić podobne lub stary domek z kawałkiem działki. I gdybym znał ich
    język i była by dla mnie tam praca to za miesiąc bym nadawał na niusy z Majorki.