  • Data: 2009-04-01 13:13:23
    Temat: Re: Udział we wspólnej drodze [CENA??]
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "xD" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gqu61j$vv2$1@news.onet.pl...
    > Witam grupę
    >
    > Mam nietypowe pytanie:
    >
    > niebawem będę musiał kupić udział we wspólnej drodze (dojazdowej do
    > działki). Droga ma teraz 6 właścicieli i nie mam pojęcia jak ustalić cenę
    > takiego udziału.

    Różne panują zwyczaje w przypadku takich sprzedaży. Generalnie spotykam się
    z dwoma głównymi scenariuszami:
    1. klient kupuje całość i cena jest podawana za całość i potem dowolnie
    ustala się cenę działki i udziału gdzie udział z reguły kosztuje dużo mniej
    niż działka (w przeliczeniu na 1 m2). Raczej nie słyszałem o tym by urząd
    skarbowy weryfikował cenę sprzedaży udziału w drodze, bo to tak naprawdę
    jest bardzo trudno zweryfikować. Raczej czepiają sie do ceny samej działki
    budowlanej.
    2. klient trafia na wyzyskiwaczy i kupuje działkę za ustaloną cenę i potem
    sie dowiaduje, że musi jeszcze dokupić udział w drodze w takiej samej cenie
    jak działka budowlana.