  • Data: 2009-10-20 06:07:30
    Temat: Re: Umowa przedwstępna a pozwolenie na budowe - pytanie
    Od: arch <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19 Paź, 19:28, "daro" <n...@w...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Jestem w trakcie kupna działki budowlanej. Została właśnie podpisana umowa
    > przedwstępna. Niestety z różnych względów umowa przyrzeczona będzie
    > podpisana dopiero za kilka mięsięcy.
    > Chciałbym wykorzystać ten czas załatwienie wszystkiego co sie da odnośnie
    > budowy. W związku z tym moje pytanie:

    > Z góry dziekuję za wszelkie wkazówki i pomoc osób znających się na rzeczy.
    > Pozdrawiam,

    Witam.
    Generalnie jest tak, że z wnioskiem o pozwolenie na budowę moze
    wystapić osoba posiadająca prawo do dysponowania nieruchomościa na
    cele budowlane.
    Czy takie prawo ma ta osoba wynika z oswiadczenia o posiadanym prawie
    do dysponowania nieruchomością.
    W tym oświadczeniu wpisuje się podstawę dysponowania oraz rodzaj
    dokumentu, z którego ono wynika. Nie bedąc właścicielem nieruchomości
    zaznaczasz w oświadczeniu punkt mówiacy o stosunku zobowiązaniowym i
    wpisujesz, że masz prawo do dysponowania nieruchomością na podstawie
    zgody właściciela. Wpisujesz jego pełne dane, w tym adresowe. Wtedy
    starostwo uruchamia procedurę i robi "wszczęcie postepowania", które
    wysyła do właściciela i inwestora. Jeżeli właściciel nie wniesie w
    ciągu 7 dni od daty otrzymania wszczecia uwag do projektu budowlanego
    i wniosku, wtedy wydawane jest pozwolenie na budowe, które również
    jest wysyłane do właściciela nieruchomości.
    Jeśli miałbys jakieś pytania, pisz.

    pozdr