  • Data: 2015-05-14 10:20:21
    Temat: Re: Ustawa śmieciowa
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1s41o1i4qexai$....@m...org...

    Wed, 13 May 2015 14:45:15 +0200, Ergie

    > Powtarzasz [...]

    > Pytam. I nie chodziło mi o piony, lecz szczelność takiej ściany.

    Ale jaką "szczelność"? Tam nie ma spoin pionowych więc jak tego nie
    otynkujesz a będzie wiał wiatr to będziesz miał wentylację. Ale to
    niezależnie od tego czy jest to BK, silikaty czy współczesna (nie pełna)
    ceramika. Zawsze tam gdzie nie ma spoin pionowych nie będzie szczelnie, ale
    po otynkowaniu powietrze już się nie przedostaje więc jest ok.

    > Jest Silka E, która rozwiązuje problem upierdliwego bruzdowania.
    > Tylko trzeba przed murami mieć projekt elektryczny.

    Tez taką mam, zaoszczędziło mi to dwóch bruzd pionowych od puszki do
    włącznika, a co z bruzdami poziomymi których jest znacznie więcej?

    A też nie do końca jest tak że wcześniej trzeba projekt - gniazdko czy
    włącznik dajesz gdzie chcesz wiercisz otwornicą dziurę pod puszkę i
    następnie wiertłem np. fi 16 po skosie do najbliższego kanału w lewo lub
    prawo.

    > Ludzie budują i sobie chwalą ten materiał i parametry.

    Samodzielnie? Jeszcze nie widziałem nikogo zadowolonego :-) A tym bardziej
    kogoś kto samodzielnie w tym robi instalacje. A jeśli Ci chodzi że ktoś
    ludziom z tego buduje to owszem. Silikaty mają najlepszą izolacyjność
    akustyczną, pozwalają na stawianie cieńszych ścian nośnych i mają wysoką
    akumulacyjność cieplną (dla niektórych to zaleta), do tego jest to materiał
    naturalny i "zdrowy". To nie jest zły materiał na ściany to jest zły
    materiał do _samodzielnego_ budowania.

    > Poczytam jednak więcej z naciskiem na BK. Tnx.

    To wszystko zależy czy chcesz budować własnoręcznie czy chcesz aby ktoś Ci
    dom zbudował - bo to IMO determinuje wiele decyzji :-)

    Pozdrawiam
    Ergie