  • Data: 2024-09-23 13:06:01
    Temat: Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .09.2024 o 12:27 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > U mnie koszt blachy stanowił ze 20% całej inwestycji albo mniej.

    Jest różnica między pokryciem dwupiętrowego domu, na dachu dwuspadowym,
    nachyleniu 45 st.
    a budynkiem gospodarczym z płytą betonową o nachyleniu 5st.
    W pierwszym wypadku całe zaplecze potrzebne do wykonania tego pokrycia
    (rusztowania, jakieś wciągarki,cała galanteria okołodachowa) to może być
    faktycznie 80% kosztu blachy.
    Przy budynku gospodarczym, którego dach dostępny jest z niewielkiej
    drabiny, nie ma kominów i okien dachowych, gdzie to pokrycie wprawny
    człowiek może zrobić sam, koszt blachy to może być 80% całości kosztów.

    > Jakie to ma znaczenie? Tego argumentu nigdy nie pojmę -- z okien
    > pałacu widać lamus i inne budynki gopodarcze. To powinno być
    > estetyczne.

    Nie chodzi o estetykę ale o złożoność pokrycia i ilość dodatkowych
    obróbek, które wchodzą do kosztu m2 całości.

    TG