  • Data: 2022-02-15 01:43:20
    Temat: Re: Uszkodzony panel PV
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, 15 February 2022 at 01:16:11 UTC+1, Adam wrote:

    > Chodzi o wykrycie różnych temperatur powirzchni płyt?
    >

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam
    dokładnie
    są filmiki jak się to robi i jak wyglądają w obnrazie kamery termograficznej sprawne
    i wadliwe panele.
    Różnią sie temperatura barwową.
    Co więcej, widac które ogniwa są wadliwie przylutowane

    Każa kamera rejestruje podczerwień, ale ma wklejony filtr w obiektyw.
    Ten filtr może być wklejony przy montażu obiektywu
    i będzie go trudno usunąć bez uszkodzenia obiektywu

    Ale warto spróbować
    Pecetowa kamerka VGA kosztuje 10-20 zł
    a kamerka termowizyjna 1000-2000 i ma mała rodzielczość

    Obraz z kamerki mono czy color, można przetworzyć filtrując, aby nastąpiła wyraźna
    separacja skali barwowej.

    Najłatwiej przerobić starą kamerę video, mozna rejestrator samochodowy

    Ale sedno tkwi w usunięciu z obiektywu filtra podczerwieni IR

    Można dodac polaryzator, aby usunąc refleksy świetlne ze szkla solarów

    A to wszystko za 10-50 zł