  • Data: 2009-04-13 06:55:53
    Temat: Re: Uziom fundamentowy - po raz pincetny
    Od: "pluton" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > - druga, praktyczna: w czasie kręcenia zbrojenia ławy fund., do tegoż
    > zbrojenia są spawane/przykręcane zaciskiem bednarki stanowiące wyjścia do
    > zwodów i do szyny.

    Cos mi sie przypomina, ze kiedys byly na ten temat dyskusje.
    Moje watpliwosci, ktorych nikt jakos nie rozproszyl, byly takie:
    - beton kiepsko przewodzi prad
    - lawa czesem jest mocno izolowana od otoczenia,
    - beton i izolacja moga ciezko zniesc milion amperow
    w czasie uderzenia pioruna
    - beton zjada ocynk z bednarki- trzeba bardzo solidnie zasmolowac
    miejsce, gdzie bednarja wychodzi poza lawe.

    W sumie wykorzystanie zbrojenia jako czesci uziemienia jest imho
    bez sensu.

    > Pytanie jednak do grupowych wróżek mam: jeśli dom mam posadowiony na
    > piaszczystym gruncie, z wysokim poziomem wód gruntowych, więc ławy będą
    albo
    > po prostu w wodzie, albo tuż nad nią - czy przy takich założeniach ta
    druga
    > metoda nie wystarczy?

    Na gruncie piaszczystym lawa raczej nie beda stac w wodzie.
    Chyba ze tuz pod dolem lawy jest jakis poklad gliny.

    --
    pozdrawiam
    Nullification