  • Data: 2010-02-26 15:01:29
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Papa5merf" <5...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hm8m6i$85g$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > z tymi temperaturami pracy silnika masz oczywiscie rację, ale raczej nie
    > chodzi tu o luzy wywołane zmianą rozmiaruf elementuf silnika przez
    > temperaturę, ale chodzi o parametry termiczne środka smarującego te
    > fszystkie części, czyli o olej:O)

    Zapytaj pierwszego lepszego konstruktora zanim zaczniesz pisac takie rzeczy.

    > nie znam się na olejach, ale wiem że silnik samochodu osobowego często
    > dokonuje rozruchu w skrajnie niekorzystnych warunkach dla oleju
    > (temperatury
    > ujemne) czyli szybko się ściera,

    Start na sucho to jest inna inszość.

    > natomiast gdyby ten sam silnik zastosować w
    > PC to wątpię żeby prace w temperaturach powyżej 20stopni były dla niego
    > niekożystne, prawda?:O)

    Nie rozumiem. Chcesz powiedzieć że silnik samochodowy w temperaturze pracy
    20stC będzie rówie trwały jak w projektowanych 80-90stC ?

    > co tam w tej sprężarce tak szybko się zużywa?
    > jakigo rodzaju sprężanie się stosuje, zębate, śrubowe, czy jakie?

    Są różnego rodzaju sprężarki ale w każdym typie rozchodzi się o jedno.
    Zdolność uzyskania bardzo wysokich ciśnień i z czasem ten najważniejszy
    parametr ulega zmniejszeniu.
    Wraz z pogorszeniem szczelności dostaje się coraz więcej oleju do czynnika
    chłodniczego. To wszystko pogarsza pracę całości. i w efekcie pompa zamiast
    3-4 godzin dziennie będzie pracować 8-10 godzin a więc jak widzisz proces
    starzenia narasta lawinowo.

    > tych w lodufkach i fabrycznych PC tak, ale już w innych tak:O)

    Wszystkie komercyjne obecnie małe agregaty to nierozbieralna całość.

    > zresztą możesz sam zrobić PC ze sprężarki przemysłowej:O)

    Aby zrobić PC samemu tak aby nei generowała strat trzeba się znać. To nie
    jest to samo co zrobienie kolektora z płaskich grzejników.
    Sam dobór sprężarki a za tym idzie skorelowany dobór czynnika chłodniczego w
    zależności od rodzaju wymienników, miejsca stosowania, rodzaj i znajomość
    montazu takich elementów jak presostaty, kapilary i inne. umiejętność
    lutowania twardym lutem i masę innej wiedzy i zdolności manualnych .
    Wybacz ale pierwszy lepszy z ulicy nie jest sam w stanie tego zrobić więc
    nie mów mi że można sobie zrobic samemu.
    Jest takie forum na elektrodzie gdzie spotkasz takich maniaków. Poczytaj
    sobie to zrozumiesz jaki to jest szeroki i poważny temat.

    Marek