  • Data: 2010-02-26 16:41:33
    Temat: Re: Warto wchodzić w pompe ciepła?
    Od: zbooY <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Lut, 17:01, "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote:

    nie wiem gdzie sie wczepic, moze zaczniemy tutaj :-) to nie do Ciebie
    Hana

    > pompa ciepla jkesli ja finansujesz sam nie ma sensu, zwrot kosztow to jakies
    > 10-20 lat

    no i super, czyli krocej niz dobry kredyt hipoteczny ;-)
    to mowimy o kosztach bezposrednio wlozonych bez doliczania biezacych
    oszczednosci

    > pod warunkiem ze nic nie nawali

    no tak, inne urzadzenia sa bezawaryjne i bezobslugowe i
    bezkonserwacyjne ;-)
    ale trza by podsumowa najlepiej wlasnie na 20letnim okresie

    > natomiast spotkalem sie z gminami
    > gdzie na pompy ciepla sa dotacje z unii ale to bylo w zeszlym roku nie wiem
    > jak teraz.

    byloby bajeczka.... no ale liczmy bez extrasow

    jedziemy dalej, zreszta byla juz o tym mowa
    jak nie masz gazu to powinna byc dzialka tansza
    jak masz to insza rozmowa pewno wtedy kalkuluje sie to wykorzystac...
    chodzi tylko o to, ze jak nie masz to nie jestes skazany na jakies
    kotly :-)
    no i te przylacza odbiory itp gdzies tam wyzej ktos liczyl

    dalej
    dolne zrodlo ciepla wcale nie musi byc tak na dole ;-)
    calosc moze byc wspomagana zwyklymi plaskimi panelami na ktore sa
    dotacje ;-)
    nie mowiac duuuzym o szambie i wykorzystaniu do konca cwu ;-)

    no i prund
    ktos tu zagwarantuje ze za 5-10lat nie bedzie mozna wytwarzac go we
    wlasnym zakresie?

    wtedy nawet jak piszecie wymiana sprezarki co 10-15lat za 3-4tys - a
    moze beda tansze za tyle lat - to pikus, Pan Pikus ;-)

    no i niesmiertelne:
    im bardziej ocieplony tym PC sie bardziej oplaca, podlogoweczki i max
    niskotemperaturowo
    tak samo rekuperator jesli jest w komplecie to PC sie dobrze uzupelnia
    do tego niskotemperaturowego...
    im wiekszy dom tym PC tez sie bardziej kalkuluje
    im tansza dzialka ze wzgledu na brak gazu tym...

    mozna tak dlugo wyliczac

    i tak samo jak przy wentylacji mechanicznej i rekuperatorze
    porownujemy czy oplaca sie doinwestowac ROZNICE instalacji PC vs gaz +
    roznice calkowitych kosztow napraw, obslugi, wymian przez powiedzmy
    20lat nawet wg dzisiejszych cen
    a nie calkowita kwota za PC ze jest kosmos

    potem ta sume roznic rozkladamy w rate kredytu hipotecznego i
    porownujemy z biezacym calkowitym kosztem grzania gazem (paliwo) vs
    zuzyte kWh powiedzmy sredniorocznie miesiecznie

    i tak mozemy rozmawiac

    nie wiem jak dodac do tej symulacji latwosc wywtarzania pradu we
    wlasnym zakresie za lat kilka, niezaleznosc mediowa itp
    ale to juz kazdy sobie sam musi odpowiedziec
    znowu - najlatwiej na etapie projektu, calosciowo podejsc do tematu
    inna sprawa, ze za 5-10lat wlasne biogazownie moga byc tez modne ale
    to juz deczko wieksza dzialeczke trza miec ;-)

    z ukłonami

    z.