  • Data: 2010-02-26 16:11:22
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: "Papa5merf" <5...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "marko1a" napisał:
    > Zapytaj pierwszego lepszego konstruktora zanim zaczniesz pisac takie
    > rzeczy.

    myślałem że ty nim jesteś?:O)

    > Start na sucho to jest inna inszość.

    nie start na sucho, tylko zastosowany w każdym silniku olej do zmniejszenia
    tarcia ma sfoje parametry, jest dobierany pod względem temperatury pracy,
    więc jesli będzie bracował w temperaturach znacznie odbiegających od
    optymalnych to drastycdznie rośnie jego współczynnik tarcia i przez to
    znacznie większe od optymalnego tarcie silnik sisę zużywa znacznie
    szybciej:O)
    nie wiem o jakich uszkodzeniach mówisz będących wynikiem rozszeżalności
    termicznej, bo co niby ma zaszkodzić silnikowi jeśli jego temperatura była
    by niska? (pomijak kwestje smarowania), bo za wysoka to rozumiem, w końcu
    ten metal się tak rozszeży ze się nie zmieści w wypustce:O)

    > Nie rozumiem. Chcesz powiedzieć że silnik samochodowy w temperaturze
    > pracy 20stC będzie rówie trwały jak w projektowanych 80-90stC ?

    po pierwsze to to silnik będzie pracował w tych 20stu stopniach jedynie w
    kilka chwil po rozruchu, a wątpię żeby parametry opleju drastycznie spadły w
    porównaniu z 80stopni, czy się mylę?:O)

    > Wraz z pogorszeniem szczelności dostaje się coraz więcej oleju do
    > czynnika chłodniczego.

    wies ze są też sprężarki bezolejowe?

    > Wszystkie komercyjne obecnie małe agregaty to nierozbieralna całość.

    napewno nie wszystkie, w lodufkach fatycznie silnik jest z tesztą zaspawany
    w hermerycznej puszce, ale we fszystkich innych widziałem silnik na
    wieszchu:O)

    > Aby zrobić PC samemu tak aby nei generowała strat trzeba się znać.

    no cusz, jak się nie znasz to płać i płacz:O)
    ale faktycznie mamy teraz pokolnie głąbuf, leni i nieudacznikuf, na niczym
    się nie znających, bo po co skoro robotę tata załatfił?:O)

    > Wybacz ale pierwszy lepszy z ulicy nie jest sam w stanie tego zrobić więc
    > nie mów mi że można sobie zrobic samemu.
    > Jest takie forum na elektrodzie gdzie spotkasz takich maniaków. Poczytaj
    > sobie to zrozumiesz jaki to jest szeroki i poważny temat.

    a kogo obchodzą leszcze z ulicy?:O)
    każdy temat jest poważny, pewnie że fszystkiego nie zrobisz, stali tesz
    sobie pewnie sam w domu nie wytapiasz?:O)
    ale sama pompa to kwestia połączenia jakiegokolwiek silnika z częścią
    sprężającą (pewnie też do kupienia) i pare duperelek:O)