    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Date: Sun, 28 Feb 2010 08:18:36 -0800 (PST)
    <hm946h$2ums$1@news2.ipartners.pl>
    <8...@t...googlegroups.com>
    <hm9e40$e33$1@mx1.internetia.pl>
    <0...@e...googlegroups.com>
    <hmav36$hq9$1@mx1.internetia.pl>

    On 27 Lut, 12:18, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > E, to slabo pomyslales: rowerek i dynamo w piwnicy - to dopiero byloby za
    > darmo.

    No chyba Ty slabo pomyslales! Energia produkowana przez czlowieka jest
    chyba najdrozsza z mi znanych - chyba ze zarlbym tania karme dla psow
    z tesco ;-)

    > Ale mozesz konkretnie podac koncowa kwote?

    Pewnie:

    2k pln dla koparkowego, 500 mb rury PE32 = 1,5k pln, rozdzielacz z
    ksztaltek PE ok 200 pln. Polecam studzienke na zewnatrz, wiec dochodza
    dwa kregi po 100 pln plus pokrywa 50 pln = 250 pln i (w moim
    przypadku) ok 80mb rury fi40 jako "transport" = 320 pln. SUMA: 4270
    pln. Dodajmy troche piasku i cementu do ustabilizowania studzienki i
    plyte styropianu grubosci 20-30cm na gore studzienki i mamy 4300 pln.
    No, jeszcze metr rury kanalizacyjnej i puszke pianki do przejscia
    przez sciane. Plus browar do oblania polozonej instalacji = 4,5k pln.

    > 2kpln na sezon - a ile zainwestowal w nia i jaka ma temperature w domu?

    70k pln. Ale on w '98 byl poslem i z kasa sie nie liczyl :D
    Temperatura normalna - 21-22 st C. Nie oszczedza (bo i po co jak sie
    ma tanie zrodlo ogrzewania ?:) Pamietajmy, ze to bylo 12 lat temu i
    pompy w polsce byly drogimi nowosciami. Dlatego czytajac, jak ktos
    pisze o instalacji pompy ciepla w dzisiejszych czasach za 80k pln to
    mnie poprostu skreca ;-) Mity, legendy, albo ktos kogos ostrzygl z
    kasy jak owieczke :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.