  • Data: 2010-02-28 22:46:37
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Lut, 23:02, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > A jak mocno pomyslal ten ktory napisal slowa: "Ja mam robocizne za darmo"?

    No dobra, bede w przyszlosci pisal, ze "za dwa bochenki chleba i
    czekolade", a nie za darmo ;-) Do prac budowlanych nie trzeba jednak
    tyle energii, co do ogrzania domu :)

    [...]
    > Ale po co mi te szczegoly, dajze koncowa kwote - CALOSCI INNWESTYCJI pt.
    > pompa cieplna. Jedna liczba - raczej wieksza niz 4,5kpln.

    Do tego dochodzi tylko i wylacznie pompa -> w moim wypadku bedize to
    pompa C9 za ok 16k pln brutto. Ma juz pompy obiegowe wiec tylko
    laczysz do niej wczesniej wykonane dolne zrodlo. Podlogowki nie licze
    bo nie ma znaczenia, czy podepniesz do niej piec gazowy, czy pompe
    ciepla. Co Ci jeszcze mam wyliczyc - koszt transportu pompy i
    postawienia flaszki sasiadowi za pomoc we wniesieniu ? ;-) Czy koszt
    energii zuzytej przez wiertarke (i jej koszt eksploatacyjny) na
    wywiercenie dziury w scianie na zew. czujnik temperatury ? Nie ma juz
    innych kosztow. To cala inwestycja :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.