    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wełna , wełna , wełna ...
    Date: Mon, 20 Aug 2012 08:27:18 +0200

    >Po pierwsze, nie pisalem o Megarocku tylko o Toprocku. Znajdziesz w sieci.
    >U mnie jest ten sam problem, hurtownik sprzeda ilosci paletowe, bo tak
    >kupuje. Zabraklo mi trzy rolki 12cm i nikt nie chce mi tego sprzedac poza
    >ilosciami paletowymi, ale od czego jest siec? Bez laski przysla mi i trzy
    >rolki...

    Niestety zamówienie przez internet odpada. Jest to samo jak u lokalnych
    hurtowników. Bezpłatny transport jest przy 6 paletach.
    Trzy rolki to nie problem , ale np. 60 rolek to już problem ...

    >A jesli chodzi o to co piszesz, ze spelnia parametry...
    >Owszem zapewne spelnia, bo niby czemu nie? Pytanie tylko, czy uda Ci sie te
    >parametry osiagnac ocieplajac dach?

    Nie wiem ...
    Wiem że ludzie ocieplają różnymi wełnami. Widziałem zdjęcia z ocieplenia
    dachu Pinkiem i gościu nie narzekał a na zdjęciach wyglądało dobrze.

    Mój dom nie jest super energetyczny więc sądzę że 30cm ocieplenia aż nadto
    starczy. Mój dach ma pochylenia 30 stopni więc zbyt ostry nie jest.
    Zastosuję sznurowanie dla pewności. Wełnę sam chcę sam ułożyć i będę się
    starał jak najlepiej ułożyć.
    Sznurowanie i tak muszę wykonać (pod wełną) aby mieć pewność ze zostanie
    szczelina. Dodatkowo zrobię jeszcze jedno sznurowanie dla pewności ...

    Toprocka nie chcę bo nie widzę potrzeby używania tak drogiej wełny. Moj dom
    nie jest ani pasywny ani super energooszczędny więc stosowanie super wełny
    mija się u mnie z celem bo zyski były by pomijalne i nawet użycie 30cm wełny
    uważam za lekkie przegięcie , tym bardziej że na poddaszu nie mam zbyt dużo
    miejsca i każdy cm się liczy ...