    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 5 Aug 2016 07:03:53 -0700 (PDT)
    <f...@g...com>
    <0...@g...com>
    <6...@g...com>
    <0...@g...com>
    <9...@g...com>
    <e...@g...com>
    Subject: Re: Wentylacja mechaniczna i komin
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 15:50:11 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    i fizyke? :)
    > Obliczenia tak proste że nagle:"No wiec przyjmijmy polowe tego"

    No bo przyjalem 1000m3/h ze okap ma, myslalem ze tyle wywiewa :-) Reszta
    sie zgadza.

    > Zaczniemy temat głębiej drążyć(np. ile ciepła z tego odzyska reku,) i może wyjść że
    5% zostanie.

    Tu nawet o zadne reku nie chodzi - ten okap powinien byc po prostu wypuszczony
    za filtrami spowrotem na kuchnie. Cale cieplo zostaje w domu. Nie mieszajmy
    zupelnie tutaj rekuperatora :-) Reku z kuchni ciagnie z 50m3/h maksymalnie,
    z czego odzyska 90% ciepla. Nie ma nawet tego co liczyc.

    Okap podpiety pod komin wywiewa do 600m3 na godzine ciepla - w jego miejsce
    naplywa chlodne powietrze z zewnatrz. I energia jaka jest miedzy powietrzem
    wyrzucanym, a naplywajacym to wlasnie nasza strata. Proste jak byk :-)

    > Pewnie że jak nie trzeba to lepiej nie wywalać ciepłego powietrza na dwór ale też
    proszę nie pisz że taki okap to 800czy tam po korekcie 400zł strat generuje.

    Po korekcie wyszlo, ze 450kWh czyli przy *ogrzewaniu czystym pradem w 1
    taryfie* 270 pln rocznie. Nikt nie grzeje czystym pradem w 1 taryfie wiec
    sobie przyjmij cene energii wedlug siebie.

    Ja kiedys grzalem pradem w 1 taryfie dom przez rok i ogrzewanie wynioslo ponad
    7k pln :-) Wiec tak - jak najbardziej 800 pln strat moze generowac taki
    okap bo to tylko lekko powyzej 10% kosztow ogrzewania.

    > ?Okap, ktoś tam odwodnieniami w oknach się martwi, czekam az ktoś na poważnie
    zapyta jakie straty generuje trzpień od klamki(bo to i mostek cieplny przecież)

    Popadasz w absurd jak zwykle w temacie wentylacji mechanicznej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.