  • Data: 2013-10-14 14:22:57
    Temat: Re: Wiatrak do okapu kuchennego
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:l3gd6p$p2p$...@u...news.interia.pl...

    > No widocznie... hehe
    > A Ty jaki cichy widziales?

    Domowy? Ani jednego.

    > Aha, czyli ten konkretny model testowales wiele razy i w wielu domach jak
    > sie domyslam?

    Wystarczy mi że widzę moc silnika i wielkość obudowy - cichy wentylator musi
    być wolnoobrotowy a więc dużej średnicy. Nie istnieją małe ciche i wydajne
    wentylatory. Z tych trzech możesz mieć dwa: czyli albo mały i cichy ale nie
    wydajny, albo mały i wydajny ale głośny, albo cichy i wydajny, ale nie mały.

    > Nie mam pojecia co zmieni zamontowanie w kominie wentylator skoro przy tej
    > samej wydajnosci przepompuje te sama ilosc powietrza ktora jest jedynym
    > powodem tego, ze cos wogole slychac, bo samego wentylatora nie slychać.

    Czyli ten okap ma tak źle wyprofilowane wloty że zagłusza silnik - tym
    gorzej :-)

    > Widze, ze i z okapow sie doktoryzowales.

    Nie doktoryzowałem, ale odpowiedni kierunek studiów i specjalizację mam, a
    po studiach zajmowałem się zawodowo projektowaniem i _uruchamianiem_
    instalacji wentylacji.

    > Ja przyznaje nie mierzylem poziomu halasu okapu. Podszedlem do tego w
    > sposob jaskiniowy, znaczy ogranoleptycznie. Wniosek z tego mniej wiecej
    > taki, ze jak bardziej slysze cos co sie smazy na patelni niz okap to ten
    > jest cichy. Jezeli poznym wieczorem wychodze sprawdzac z salonu do kuchni
    > czy wylaczylem okap, bo nie jestem pewny czy to lodowka czy okap to tez
    > uznaje, ze okap jest cichy.

    Jak zwykle się nie dogadamy. Właśnie mi napisałeś że masz głośną lodówkę i
    uważasz że to sprawia że okap jest cichy.

    Pozdrawiam
    Ergie