  • Data: 2013-07-04 11:30:45
    Temat: Re: Wielkość domu a wielkość mieszkania
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Ergie wrote:

    > W takim razie po co odwracać pojęcia i pisać o kimś że "może sobie
    > pozwolić" jakby to było dobro luksusowe skoro niemal każdy może sobie
    > pozwolić, tyle że nie każdy o tym wie.

    No bo to *jest* "dobro luksusowe" i u rozsądnego człowieka decyzja
    zależy od osobistej definicji "móc sobie pozwolić". Jeden będzie
    sobie mógł pozwolić bez wyrzeczeń, bo na brak pieniędzy nie narzeka,
    inny ma na styk i dalej bez wyrzeczeń, bo "mądrze gospodaruje
    pieniędzmi", a jeszcze inny będzie musiał wybierać, czy kupi dziecku
    jedzenie i ubrania, czy pójdzie z małżonką na kolację do restauracji
    lub zrezygnuje z wyjazdu na wakacje. Nie wnikam w to, na jakim poziomie
    życia ktoś chce wychować dziecko, to osobista sprawa każdego człowieka.

    > Nie wiem, jak Twoje dzieci, ale moje nie piją nie palą, nie chodzą do
    > nocnych klubów itd., więc ich życie jest "trochę" tańsze niż moje, więc
    > z faktu że ktoś się nie utrzymam za 10 tyś. rocznie nie wynika fakt że
    > nie utrzyma dziecka za połowę tej kwoty.

    10k rocznie to jest 830 złotych miesięcznie i nie jest to duża kwota.
    Dziecko trzeba nakarmić, umyć, ubrać, wyleczyć, kupić zabawkę a potem
    opłacić przedszkole. Jesli nie jestes "samotna matką", to we Wrocku
    kwota za samo to ostatnie oscyluje w okolicach tysiaka. Jeżeli liczysz
    uczciwie i odrzucimy to przedszkole, to naprawdę będę pod wielkim
    wrażeniem, jeśli utrzymasz dziecko za 4 stówki miesięcznie. Mnie tyle
    idzie na hobby, a nie nazywam się Bill Gates.

    Pozdrawiam, Piotr