  • Data: 2009-02-22 18:58:32
    Temat: Re: Wiercenie otworów w gresie
    Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał

    > Koronka 20mm to pare minut, koronka pod puszke (50mm?) to jakies 15min z
    > polewaniem woda, bo zarowno wiertlo jak i gres rozgrzewa sie do
    > czerwonosci co niszczy koronke i moze spowodowac pekniecie plytki. Nie
    > nalezy przyspieszac bo moze plytka peknac, takze z cierpliwoscia i
    > wyczuciem.

    Hmm. Powoli zaczynam się zastanawiać, czy nie szybciej i wygodniej będzie
    wyciąć chamskie otwory zwykłą gumówką z tarczą diamentową. W końcu i tak
    przychodzą na to rozety itp. Ciąłem tym zestawem już ten mój gres, ale po
    linii prostej - w sumie nie tnie się najgorzej. Tylko czy jest jakiś sposób
    na wycięcie w miarę równego koła? O ile duże otwory pod gniazdka to nie
    problem, bo można naciąć takie słoneczko i wyłupać szczypcami, o tyle małe
    otwory (takie pod rury przy grzejniku) stanowią problem, bo tarcza ma
    średnicę 125 mm i nie bardzo można nią dość precyzyjnie wyciąć małe kółeczko
    (płytka jest gruba i jak się chce przeciąć na wylot, to z jednej strony
    zrobi się małą dziurkę, a z drugiej jest duża kreska).

    > A nie masz gdzies w okolicy zakladu, ktory tnie woda? Cena bedzie
    > porownywalna, a sie nie narobisz:)

    Myślałem o tym, ale to dla mnie trochę problemowe. Trzeba mierzyć, wozić,
    potem pewnie się okaże, że coś źle wymierzyłem - znowu wożenie... To nie dla
    mnie ;)

    Pzry,
    /\/\\/\/