    From: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wiercenie studni
    Date: Fri, 20 Feb 2009 10:21:03 +0100

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:f5db641c-af76-44da-b5d9-c2eea08a4297@l1g2000yqj
    .googlegroups.com...
    On 20 Lut, 08:41, "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl> wrote:

    > Jak chcesz mieć _trawnik_ a nie kupki zielonych kłaków, to sorry, ale:
    > podlewać, kosić, podlewać, kosić, podlewać na zmianę w sezonie dwa razy
    > w tygodniu przez następne XX lat.
    >
    > Mi rachunki za wodę w lecie skaczą x3 w stosunku do okresów, w których
    > nie podlewam.

    No ja to wszystko rozumiem ale kolega Bartek sugeruje jakoby studnia
    11m3 / dobe nie wystarczyla - zuzywasz wiecej ? :))) 11m3 * 30 dni =
    330m3 * 4 pln za wode = 1320 pln + jak nie masz podlicznika to +2650
    pln za kanalizacje. Suma: 3970 / miesiac - to by musial byc chyba
    ogrod tropikalny z deszczownica nad cala powierzchnia dzialajaca non
    stop :-))

    No to zależy od tego jaki ma się trawnik...
    Ja mam około 250 m2 podlewany w lecie przez 1,5h co 2-3 dni, powiedzmy
    że zraszacz ma wydajność 400 ltr/h, to w ciągu miesiąca 'schodzi' przy
    12 sesjach podlewczych 7,2 m3 (na sam trawnik).

    Jak trawnik ma np 1250 m2 to jednym zraszaczem 'nie obskoczysz', a
    podlewanie projektuje się tak, by obszary graniczne z różnych zraszaczy
    się nakładały, czyli trza doliczyć z np 20% nadmiaru i wychodzi:

    (1250 m2/250 m2) * 7,2 m3 * (1+20%) = 43,2 m3 czyli 3,6 m3 na sesję.

    Do 11 m3 brakuje sporo, ale jak doliczyć pozostałe roślinki, uzupełnianie
    oczka wodnego, czyszczenie karcherem podjazdu z mchu, mycie auta itp itd,
    to się okaże, że wcale nie jest to jakaś całkowita abstrakcja ;)
    Tyle, że taki pobór nie zdarza się oczywiście każdego dnia - ja (ze względu
    na słabe ciśnienie w instalacji) muszę robić podlewanie ogrodu szeregowo:
    napierw trawnik, drugi - połowa reszty ogrodu, trzeci - druga połowa
    reszty, czwarty - znowu trawnik itp.

    IMHO przy założeniu 1000 m2 ogrodu i trawnika na połowie tej powierzchni
    na 1 sesję podlewania powinno się liczyć jakieś 2-2,5m3 wody (przy suchym
    lecie).

    PS.
    Kanalizacji u nas jeszcze nie zrobili, więc wodociągi kasowały mnie
    po 3,2 zł/m3 za podlewanie
    Janusz Pawlinka