  • Data: 2018-04-04 22:24:30
    Temat: Re: Wiertło do glazury?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 4 kwietnia 2018 14:48:44 UTC-5 użytkownik Jacek napisał:
    > Wiercimy z synem otwory pod kołki rozporowe w płytkach ściennych w
    > łazience. Tzn wierci syn a ja zdalnie telefonicznie usiłuję doradzać.
    > Wiertła ma widiowe do betonu, a wiertarkę marketową z udarem.
    > Udało mu się nawiercić 4 mm i na tym koniec.
    > Czy możliwe, aby płytki na ścianie były tak twarde? Mieszkanie jest
    > wynajęte, a właściciel nie wie, co mu położyli.
    > Czy wiertła do glazury albo do szkła w ceramiki mają sens?
    > Syn dziś już się poddał, ale jutro wybiera się do castoramy po nowe wiertła.
    > Mogę mu ewentualnie wysłać wiertarkę z SDS.
> [...]

    Jak ktos przyklei podlogowe na sciane to moga byc tak twarde ze nie wywiercisz :)

    W praktyce do plytek twardych uzywa sie wiertel koronkowych. Takie cos:
    https://3.allegroimg.com/s400/03f2b5/11bc17ae46dc868
    720d417da6743
    Oczywiscie pod kolki bierzesz te mniejsze.

    U siebie wiercilem wiertlami o srednicy 8mm. Te mniejsze paradoksalnie wiercily u
    mnie gorzej niz te 8mm.
    Wiercisz bez udaru, powoli, z duzym naciskiem, zraszasz woda tak aby ciagle bylo
    mokro. Jak przewiercisz plytke to mozesz zmienic wiertlo na odpowiednie dla sciany.
    Jak cegla to widia i udar. Jak rygips to zwykle wiertlo lub kontynuacja tym
    koronkowym, jak piano beton to widiowe z lub bez udaru.

    Wiertlo widiowe musi byc ostre. Znaczy sie miec niezaokraglone krawedzie natarcie
    tego weglika.

    A reszta to troche wprawy w rekach i starannosci. Powodzenia!