    From: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Wilgoć w mieszkaniu w czasie upałów..
    Date: Tue, 27 Jul 2010 21:20:50 +0000 (UTC)

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > Względnie stałą temperaturę wewnątrz domu latem przy konieczności
    > otwierania okien daje tylko DUŻA BEZWŁADNOŚĆ CIEPLNA jego ścian, a nie
    > izolacja. Dlatego tak przyjemne latem są domy starego typu, o grubych,
    > kamiennych lub ceglanych (pełna cegła) ścianach - takie sciany latem nie
    > nagrzewają się zbytnio w upały, można otwierać okna bez obawy i wietrzyć.
    > Zimą owszem trzeba więcej palić. Ale coś za coś.
    O taaak ! to frajda takie stare grube mury.Pamietam z dziecinych lat.
    Ale i teraz dom jest zbudowany z kratówki i bloczka gazobetonu o łacznej
    grubosci 12cm+6mwełny + 24 pustaka gazobetonowego + 5-6cm styropianu. Więc
    jakas tam bezwładność jest..(48cm z tynkiem silikatowym).
    Dotychczas "bronił" zimnu dostepu zimą i -Ciepłu latem.Tegoroczne długie
    upały i brak wiatru( dom w zalesionej okolicy) chyba przenrały pewną miarę ~~
    ~
    > Mam swój sposób na upały - otwieram wszystkie okna w zacienionej ścianie
    > domu. Kiedy słońce się przemieszcza na tę stronę, zamykam tam okna, a
    > otwieram następne - idąc "za cieniem". To pozwala na utrzymanie przyjemnej
    > temperatury i uniknięcie wilgoci.
    Mniej wiecej w podobny sposób staram się "igrac" ze słoncem w ciagu
    dnia, oczywiscie jezeli jestem wolny poza dniem pracy.
    Marex