    From: "jachoska" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Włamali si
    Date: Thu, 20 Oct 2011 15:02:59 +0200

    > Każden instalator z firmy ochroniarskiej winien mieć uprawnienia SEP.
    > Jeżeli zaczyna coś instalować od siebie to po pierwsze wymaga się od niego
    > aby wykonał to z przepisami oraz zgodnie ze sztuką. Podłączenie się do
    > wspólnej różnicówki nie jest niezgodne z przepisami elektroinstalacyjnymi
    > ale jest karygodnym złamaniem reguł sztuki instalatorskiej. Więc uczciwy
    > instalator winien wskazać na nieprawidłowość i albo zaproponować że sam
    > problem rozwiąże albo kazać zawezwać elektryka z uprawnieniami który mu
    > przygotuje prawidłowy punkt podłączenia.

    Masz rację, że warto instalować urządzenia na oddzielnym zabezpieczeniu.
    Osobiście też wogóle nie jestem zwolennikiem wspólnych różnicówek (sam sobie
    założyłem kilkanaście różnicówek połączonych z wyłącznikami nadprądowymi i
    jestem z tego zadowolony).

    Powiedz tylko jakie przepisy regulują to, że instalator (jak rozumiem
    dowolny, a nie tylko zatrudniony przez firmę ochroniarską) ma mieć SEP'a?
    Czy nowa norma(Systemy Alarmowe) mówi coś na temat zasilania z uwspólnionego
    dla kilku odbiorników zabezpieczenia?

    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6559