    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Wnerwiaj?ca polityka reklam?wkowa...
    Date: Thu, 21 May 2009 12:31:47 +0200
    <gusmr4$aue$1@news.onet.pl> <guvff2$men$1@inews.gazeta.pl>
    <gv1lsc$b4$1@news.onet.pl>
    <d...@z...googlegroups.com>
    <ezx1azg5igb6$.dlg@markowy.serwer>
    <gv2qvg$t93$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gv2uvg$mkh$1@news.onet.pl>
    <gv3301$a8t$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <0...@n...googlegroups.com>

    czeremcha wrote:

    > Przecież nawet te sortowane śmieci muszą być przez kogoś ręcznie
    > jeszcze raz przebrane. Co za różnica, czy przyjechały jednym czy
    > kilkoma samochodami?

    ZTCW nie ma takiej opcji, jak ręczne sortowanie śmieci. Tak się tłumaczy
    nasze wysypisko, że przepisy zabraniają. (możliwe, że to takie same
    przepisy, jak jaskółki w oborze). Dlatego w ramach ekologii wymyślono sobie,
    że dwa razy w tygodniu jedzie sobie śmieciarka z kontenerem śmieci na
    wysypisko do byłego województwa, bo tam mają jakieś specjalne warunki, tylko
    śmieci mają za mało. I tak z każdej gminy. 240 km co tydzień, samochodem
    który pali jak smok.

    > I z tego powodu, że ktoś je z pewnością przebiera - starannie myję
    > wszelkie opakowania po jogurtach czy śmietanie, płuczę woreczki po
    > wędlinach itp. zanim wrzucę je do kosza na recykling ;-)

    I w ten sposób marnujesz wodę. Której ostatnio brakuje.

    > A co do braku pojemników - można zastosować wariant jak w "Skazanym na
    > Shawshank" - pisać co tydzień listy do gminy i molestować ich w tej
    > sprawie. Do oporu. I jeszcze namówić sąsiadów. Żeby unikać płacenia za
    > znaczki - zawozić do nich pismo przy każdej okazji. ;-)

    Jakbym miała 15 lat, to uwierzyłabym w sensowność takich działań. Ale mam
    trochę więcej i widzę, w co warto pakować energię. Ja pakuję w oszczędzanie
    na wywalanych workach i sortowanie śmieci (kompost dobra rzecz) i w
    przynoszenie cała rodzina wszelkiej maści śmieci wyprodukowanych po drodze
    do domu (znaczy - jak zjem lody, cukierki czy ciastka, to opakowania nie
    wywalam do rowu, tylko przynoszę do domu). A z koniem nie zwykłam sie kopać.

    > Ta czy siak - mam smętne wrażenie, że i tak największą przeszkodą jest
    > nasza polska mentalność...

    IMHO nie tyle mentalnosc, co bezrefleksyjność i brak mody na nie śmiecenie.
    Ile jest takich osób, które jadą na łono natury i zostrawiaja po sobie
    puszki po piwie, butelki po napojach, zuzyte pampersy, woreczki, papiery po
    lodach? Wszystko dali radę przywlec pełne, a nie daja rady zabrać ze sobą
    pustego do najbliższego kontenera.
    Justyna