  • Data: 2009-05-21 09:35:51
    Temat: Re: Wnerwiająca polityka reklamówkowa...
    Od: "Marek (UK)" <t...@d...gazu> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć krys
    Thu, 21 May 2009 07:56:06 +0200 w
    <news:gv2qvg$t93$1@nemesis.news.neostrada.pl> napisałeś:

    > Wiesz co, mi świadomość ekologiczna nijak nie pomaga, bo nie mam* gdzie
    > oddać baterii i przeterminowanych leków do utylizacji,

    Przeterminowane leki (w Polsce) oddawałem do apteki, ale nie wiem czy to
    wynikało z obowiązku czy przyjmowali przez grzeczność dla stałego
    klienta. Baterie - kiedys w sklepach RTV staly pojemniki na zuzyte
    baterie

    > nikt nie zbiera
    > zużytych świetlówek, recycling plastikowych butelek jest jedną wielką
    > fikcją, nikt nie skupuje opakowań szklanych, nawet głupiego złomu ciężko się
    > pozbyć.

    masz rację, u mnie też tak było (2006). jeden wielki pojemnik na smieci,
    wrzucało się wszystko jak leci.
    tu z kolei, gdzie teraz mieszkam, każde gospodarstwo domowe ma trzy
    rózne kosze: smieci zwykłe, plastiki i papiery, śmieci ogrodowe. do
    zadnego z nich nie wolno wrzucać szkła - do tego służa kolorowe
    pojemniki przy wszystkich wiekszych marketach i w centrach handlowych.
    jak sie uzbiera sterta butelek i sloikow trzeba zabrac ze sobą jadąc na
    zakupy i tam wyrzucic, wg kolorow szkła :)
    baterie, meble, złom elektroniczny, ziemię czy cokolwiek nietypowego
    albo w duzych ilosciach wywozi się do miejskich sortowni, jest ich kilka
    na kilkusettysieczne miasto.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek