    From: "mcs" <...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wodny dylemat
    Date: Fri, 8 Nov 2013 16:15:10 +0100

    news:l5iqi9$j0p$1@node1.news.atman.pl...
    > Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Za to że się mnie bez sensu czepiasz tylko po to by się czepić nie
    > pierwszy już raz.

    Co to znaczy czepiasz bez sensu? Pytam grzecznie. Problemem jest dla Ciebie
    udzielenie bardzej szczegółowych informacji w temacie w którm zabierasz
    głos, czyli chyba się znasz?

    > Już pisałem i znowu powtarzam - nie mam fizycznej możliwości by w każdej
    > wypowiedzi zawrzeć elaborat. To oczywiste że jak pisze o potencjalnych
    > problemach to po to by czytający na coś zwrócił uwagę, a nie dlatego że
    > wiem że w danym przypadku one na 100% wystąpią.

    Weź Ty przeczytaj, co napisałeś w odpowiedzi Arkowi. Co miało zwrócić jego
    uwagę?
    Radzisz mu grzać mury z dachem albo rozkładać styropian? Ile tego
    styropianu? Nawet nie wiesz, jaki to dom, z czego zbudowany.
    Ognisko ma wewnątrz rozpalić? Komin w ogóle tam ma? Czy nagrzewnicę na prąd
    ma zapodać?
    Trzeba było zapytać, ile wybrał rodzimej ziemi z obrysu domu i czym zasypał
    i wtedy wskazać ewentualne zagrożenia, a nie sugerowaćm mu ocieplanie
    klimatu lub zakładanie kolonii myszy.

    > Wydaje mi się że większość Polaków buduje na glinie. Nie pamiętam danych
    > geologicznych, ale tak coś mi świta, nawet jeśli się mylę i nie jest to
    > większość, to na 100% nie jest to odosobniony przypadek bo tereny które
    > znam (Śląsk, Małopolska i Podkarpacie) to w znacznej większości glina.

    No, a Mazowsze to kurzawka. Też tak słyszałem.

    > Nie trzeba więcej błędów - glina trzyma wilgoć w sobie. Wystarczy że
    kilka
    > miesięcy wcześniej po zdjęciu humusu padał deszcz.

    I co ztego, że trzyma? Przecież ta glina ma być tak głęboko, że nigdy nie
    zamarznie.

    > Negując przy tym to czego akurat Ty nie doświadczyłeś co wcale nie znaczy
    > że to się nie zdarza.

    Z tym stwierdzeniem trudno mi polemizować. Ale cieszę się, że jako
    przysłowiowy głupek miałem szczęście i wszystkie te niesamowite przypadki
    mnie ominęły. Zazdroszczę Ci jednocześnie, że o czym by nie wspomniano na
    tej grupie, Ty o tym słyszałeś, ba widziałeś na własne oczy lub brałeś w tym
    udział. Szacun.

    pozdrawiam

    mcs