  • Data: 2015-05-11 22:51:13
    Temat: Re: Wpięcie do rury kanalizacyjnej
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-10 o 17:49, ToMasz pisze:

    > (...)
    >
    > chyba mnie nie przeczytałeś, albo nie zrozumiałeś. Ja bym to zrobił
    > tak: Wywiercił otwór kilka mm mniejszy niż potrzebny, np 30mm. potem
    > rozgrzaną rurą, tuleją (klucz, nasadka na grzechotkę) powiększył ów
    > otwór na ciepło, tak aby rozwinąć flansze, zwiększyć powierzchnie
    > styku pomiędzy pionową a poziomą rurą. następnie grubą rurę trzeba
    > posmarować klejem do szyb. ma on konsystencje silikonu z tuby, ale po
    > zastygnięciu jest duuużo twardszy i duuuużo mocnej sam siebie się
    > trzyma. tzn jeśli obsmarujesz flansze, utworzysz uszczelkę. nawet
> [...]

    Już po temacie.
    Dzięki wszystkim za pomysły, bo każdy z nich wart jest spróbowania.
    Jeżeli chodzi o podgrzewanie aby wcisnąć złączkę o większej średnicy to
    się jednak bałem eksperymentować, bo w razie jakiegoś błędu trzeba by
    było rwać płytki i ścianę.

    Zrobiłem to w następujący sposób:
    W płytkach wywierciłem otwór o średnicy 70mm.
    Zmatowiłem powierzchnię rury.
    Wywierciłem w rurze kanalizacyjnej otwór 44mm.
    W otwór wcisnąłem posmarowaną silikonem uszczelkę wargową 56/40 mm,
    która posiada dość duże "wargi".
    W uszczelkę wcisnąłem redukcję PCV 40/32 mm.
    Przestrzeń pomiędzy redukcją, a ścianą wypełniłem silikonem, a następnie
    pianką montażową, aby podczas rozprężania docisnęła silikon do rury
    kanalizacyjnej.
    Myślę, że będzie to trzymać.