  • Data: 2009-04-03 09:59:41
    Temat: Re: Wstawili mi okna :-)
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Kwi, 11:38, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > No widze te roznice, tylko nie widze zeby wialo. Sorry, no nie chce byc
    > postrzegany jak zatwardzialy cynik, ale pare lat na swiecie zyje, okna mam
    > wstawiane w nie jednym miejscu, wszystkie na piane bo pare lat temu nikt o
    > tasmach nie slyszal.

    nikt o nawiewnikach ani wentylacji też nie słyszał. Okna były tylko w
    wersji nieszczelnej i już. A grzyb na ścianie też często i się tym
    nikt nie przejmował. Ot takie czasy były....
    ;-)

    >Nigdzie nie wieje. Jezeli ma to byc nie wiem jak
    > tragiczny blad, to chcialbym widziec tego jakie kolwiek symptomy. Argumenty
    > o wianiu powinno dac sie zauwazyc, a tu masz jak na zlosc brak.

    Da się zauważyć. Czasem aż firanka się podnosi (jak jest b. duży wiatr
    akurat na tą ścianę).

    > Krzemo drogi przyjacielu, ja myslenia sie nie wstydze. Czasy sa takie, ze
    > kazdy w kolo chce nam sprzedac kit. Mowa o jakims tragicznym bledzie jest
    > dla mnie pomylka.

    Ja nie pisałem o "tragicznym błędzie" tylko o błędzie w sztuce. Tak
    jak pisałem nikt od tego nie umrze. Ja jednak wolę mieć DOBRZE
    zrobione niż "tak jak zawsze się to robiło"
    ;-)

    > umiec to zweryfikowac wlasnym mysleniem. Kiedy kupowalem okna, firma MS
    > chwalila sie ocieplonym profilem wzmacniajacym piana poliuretanowa. Piana
    > wypelniala stalowy profil U bedacy w ramie okna. Udzial profilu w ramie
    > wiadomo jaki jest, ale cena o kilka dziesiat procent wyzsza.
    A ja kupiłem właśnie w tej firmie ... były najtańsze!
    ;-)
    Ot czasy się zmieniają ...
    ;-)

    > Okna kupilem w
    > innej firmie. Ja jeleniem nie jestem i nie zamierzam slepo poddawac sie
    > kazdej nowosci i pomyslec, ze dawniej okna montowane byly na trzcine papiery
    > i inne dziadostwo. Takie okna siedza u mnie w mieszkaniu kilkadziesiat lat i
    > nic nie wieje. Powinienem sie przejmowac szczelina 0,5cm wypelniona piana
    > miedzy sciana a oknem??

    No to wszystko jasne... wbrew pozorom taka "gazeta" i trzcina to
    właśnie warstwa rozprężna. Widzisz - kiedyś okna montowali fachowcy!
    Co prawda materiał był szajsowaty no ale innego wtedy nie było. No i
    dlatego Ci nie wieje!
    ;-)

    > Masz racje, ale podobno tam nawiewnikow nie bylo.

    No to musieli zastosować ten ersatz.... Ale inni nie muszą jeżeli
    świadomie dokonają wyboru - tandeta i bylejakość czy porządny zgodny z
    normami (niemieckimi bo polskich się nie doczekaliśmy) montaż.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.