  • Data: 2009-04-06 07:13:08
    Temat: Re: Wstawili mi okna :-)
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Kwi, 08:42, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > a teraz mi odpowiedz tak uczciwie w imię czego ktoś ma robić coś
    > skomplikowanego nie biorąc za to stosownego wynagrodzenia?

    Ano dlatego że za montaż okien i tak liczą pełną dniówkę. Nie mogą
    więc doliczyć więcej kasy no bo z jakiego powodu? Dniówka to dniówka!
    ;-)

    > To chyba normlane że jak sie wymaga .<ciach>.. masz tańśze
    > popularne technologię i drogie technologie dla koneserów.

    Trolujesz albo czysty teoretyk jesteś!
    ;-)

    > Są tysiące domów i w tych domach są tysiace okien,
    > zamontowanych na pianę i w tych domach nie ma pleśni i grzybów
    Skąd to niby wiesz? Ile z nich widziałeś sam osobiście?
    >kiedyś
    > montowało sie na pakuły z konopi albo nawet na gazetę

    To właśnie stara wersja taśmy rozprężnej - całkiem prawidłowe jak na
    tamte czasy!
    ;-)

    >Trybuna ludu, nikt nie
    > silikonował od środka czy od zewnątrz i nie było plesni.

    Ależ była. Rzadziej w blokach bo tam pomieszczenia były przegrzane...
    ;-)

    >Jak mi demotnowali
    > stare okna w bloku to toam nei było pleśni czy wilgoci materiał był suchy
    > jak pieprz.

    no właśnie - pewnie przegrzane...
    ;-)
    A tu teraz moda na "grube ocieplenie" i max 20 stopni w
    pomieszczeniu...
    ;-)

    > Rozumiem was (nie mylę sie prawda)

    Mylisz się.
    ;-)

    Jak i w innych sprawach zresztą...
    ;-)

    > na koniec pytanie:
    >
    > dlaczego w domu pasywnym okno montuje sie w warstwie izolacyjnej.

    Tak na chłopski rozum - Jak już będziesz wiedział co to są izotermy,
    to z obliczeniowego modelu wychodzi że najkorzystniejsza (jak chodzi o
    zatrzymywanie ciepła) jest sytuacja gdy izoterma "neutralna"
    przechodzi przez środek profilu okna i ocieplenia. Jest wtedy ciągła
    pod względem izolacji. To tyle od naukowej strony...
    ;-)
    A od strony praktycznej to przy tak dużych grubościach ocieplenia
    (styropianu) okno zamontowane głęboko zabiera dużo więcej światła niż
    okno zamontowane bliżej zewnętrza (trzeba by je zrobić większe aby
    dawało tyle samo światła - a ponieważ ma gorszą izolacyjność niż
    ściana to nie jest korzystne). No i lepiej mieć większy parapet
    wewnętrzny niż zewnętrzny - nie uważasz? No i lepiej to z zewnątrz
    wygląda, czyż nie?
    ;-)

    W pasywnych więc domach montuje się okna w warstwie ocieplenia!

    Pozdrawiam,
    Krzemo.