  • Data: 2015-05-06 14:03:11
    Temat: Re: Wybór technologii przy budowie domu
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-06 o 13:15, Ergie pisze:

    > _Średnia_ temperatura w obu domach będzie identyczna i zależna
    > praktycznie tylko od ilości i układu okien. Ten z małą akumulacyjnością
    > szybciej się w dzień nagrzewa ale i szybciej nocą wychładza.
    >
    > Na przykład tradycyjna kostka będzie miała wahania 22-24 a kanadyjczyk
    > 20-26.
    >
    > Co jest lepsze? W dzień oczywiście murowana kostka, ale w nocy
    > kanadyjczyk - otwierasz okno i już po godzinie masz temp. taką jak za
    > oknem - oczywiście to wymaga spania przy otwartym oknie z komarami,
    > hałasem itp. Ale to prehistoria w obecnych czasach (wentylacji
> [...]

    Kanadyjczyk (choć bardziej pasuje mi nazwa skandynawiak) zwykle jest
    lepiej ocieplony od domu murowanego więc jego odporność na upały w
    jakimś tam stopniu rośnie. Co z tego, że ściana z zewnątrz nagrzeje się
    do 50 st, skoro izolacja bardzo utrudni przedostanie się tego ciepła do
    wnętrza.

    Nie mam racji?

    --
    MN