  • Data: 2011-10-14 22:47:38
    Temat: Re: Wyborcy zadecydowali że chcą podatku katastralnego.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.10.2011 20:05, Tornad pisze:

    > Zauwaz, ze tak do polowy pisza do rzeczy, obrazki sa poprawne, widac
    > wyraznie, ze przed zrodlem swiatla fala jest krotsza zatem czestotliwosc
    > wieksza za zrodlem mniejsza. Ale potem (dla swiatla) zaczyna sie normalne
    > gledzenie i oszustwo. Pisza, z predkosc swiatla w stosunku do
    > kazdego "obserwatora" musi miec te sama predkosc... Doppler stwierdzil cos
    > wrecz przeciwnego.

    Obserwowana "częstotliwość" fali elektromagnetycznej ma się nijak do
    prędkości poruszania "nośników" tej fali, czyli fotonów, w lokalnej
    ramce odniesienia obserwatora. Foton leci sobie względem tego
    obserwatora ze swoją prędkością, a tylko obserwowana energia mu rośnie
    (albo maleje, w zależności od kierunku).

    [ciach]

    > Ja pisze tez na fizyce i rowniez wytykam te podstawowe bledy w tych
    > postulatach TW. I spotykam sie z reakcjami typu nie rozumiesz, potem z
    > osmieszaniem a wreszcie z braku argumentow z bardziej czy mniej
    > zakamuflowanymi epitetami. A poniewaz to nie pomaga to kaplani tej religii
    > wrzucaja mnie do worka z tzw. KF.

    Tornadku, dziecko drogie... Sam się przyznałeś, że usiłujesz fizykę
    wysokich prędkości rozumieć "zdroworozsądkowo" - a tak się nie da, bo
    nasz biedny zdrowy rozsądek powstał w toku ewolucji w świecie bardzo
    niskich prędkości (praktycznie zerowych z punktu widzenia prędkości przy
    których zachodzą zjawiska relatywistyczne).

    Zachowujesz się jak Płaszczak, który twierdzi że sześcian to bujda i
    oszustwo, bo "zdrowy rozsądek" podpowiada mu, że mogą istnieć tylko
    obiekty dwuwymiarowe i basta.

    Ruch/energia/masa wpływają na zakrzywienie czasoprzestrzeni, ale żeby to
    sobie wyobrazić, trzeba mieć wyobraźnię wykraczającą poza te mizerne
    obserwowalne 3 wymiary. Niestety ewolucja nas do tego nie przystosowała,
    więc trzeba uciekać się do wzorów.

    Nic dziwnego, że fizycy tracą do ciebie cierpliwość - zachowujesz się
    jak ktoś usiłujący wmówić konstruktorowi, że w życiu nie skonstruuje
    wieży, bo doświadczeniach z piaskiem wiesz na pewno, że każda
    konstrukcja prędzej czy później rozsypie się w stożek. Zatem jedyną
    możliwą konstrukcją są piramidy. Konstruktor szybko zniecierpliwi się do
    takiego upartego idioty.

    > Jak dotad zaden z nich nie potrafil mi wytlumaczyc tego paradoksu czyli
    > absurdu, ze skoro kazdy obserwator musi odebrac predkosc swiatla jako rowna c
    > to na jakiej podstawie dziala efekt Dopplera. W tych wzorach jest wyraznie
    > napisane c+-v, od ktorej to wartosci zaleza czestotliwosci swiatla. Trudno im
    > zrozumiec ze te czestotliwosci wyemitowane przez poruszajace sie zrodlo sa
    > realne i wygenerowane przez to zrodlo, pozostaja w medium takie same na wieki

    Ummm... Jakim medium?? Aaaa, i wszystko jasne - ty żyjesz świecie
    zanurzonym w eterze, po którym plumka sobie fala świetlna ;->

    I się dziwisz, że ci "sprzeczności" wychodzą?