    From: "tornad" <t...@o...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wyciszanie mieszkania. Maty ? Kasetony ?
    Date: Sun, 15 Feb 2009 17:12:43 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Witam,
    >
    > Czy ktoś z Was próbował może wyciszać mieszkanie aby nie słychać było
    > sąsiadów ? Zwłaszcza tych od góry. Na allegro można dostać różne maty
    > akustyczne, albo kasetony styropianowe na sufit, ale nie wiem czy to w ogóle
    > pomoże. Budynek z cegły. Stropy z płyty.
    > Ktoś poradzi :) ?
    >
    > pozdro
    > Dż
    >
    > PS. Poszło też na pl.rec.dom.

    Przed dawnymi wielu laty w jednej z przedwojennych krakowskich restauracji,
    przeprowadzono remont generalny.
    Pracownicy po demontazru ozdobnych kasetonow stwierdzili, ze caly sufit byl
    obbity blacha olowiana. Wiec swoim zwyczajem uznali go za material
    utrudniajacy remont, normalnie go oderwali i prawdopodobnie na zlom
    sprzedali...
    Remont wykonano zgodnie z planem a nawet przed terminem; chlopcy premie
    dostali i wtedy sie zaczelo.
    Niekonczace sie skargi mieszkancow wyzszych kondygnacji na halas, muzyke i
    wwzelkie niedogodnosci z dzialalnoscia lokalu rozrywkowego zwiazane...
    Na tej podstawie moge Ci polecic jedyny skuteczny sposob na wygluszenie
    sufitu - obicie go blacha olowiana i oczywiscie wygluszenie wojlokiem czy
    innymi kasetonami.
    Moze ta informacja pomoze Ci w wyborze skutecznego sposobu, a przynajmniej
    nie zaszkodzi.
    Pzdr.