eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWygląda ze lepiej już było Re: Wygląda ze lepiej już było
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.195.182.51.217
    !not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wygląda ze lepiej już było
    Date: Fri, 17 Nov 2023 10:06:13 +0100
    Organization: MAD
    Message-ID: <jmn3zcrh9l30$.dlg@myjk.org>
    References: <c...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <6...@g...com>
    <o...@l...harvard.local> <uj1nmg$1ktng$1@dont-email.me>
    <uj1t2j$lnd$2$Cav@news.chmurka.net> <uj3546$1s53b$1@dont-email.me>
    <uj48b2$oao$1$Cav@news.chmurka.net> <uj4c34$25apk$1@dont-email.me>
    <1...@m...org> <uj5c12$2ag7c$2@dont-email.me>
    <uj5sks$qag$2$Cav@news.chmurka.net> <uj6aea$1ga$1$nadir@news.chmurka.net>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: 195.182.51.217
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
    posting-host="195.182.51.217"; logging-data="17183";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Cancel-Lock: sha1:UxmSpITAWsI7HoeJX3YYFQlAclE=
    sha256:7sUe4XjBIS4oyzl2hFphC1epGQyFPAc6xHqanIyz8kg=
    sha1:d/gId5CW06pcvB2rZTx/g7TAtJM=
    sha256:gUcsspdAZdwz0Pl1ZyhylyMj5hwWpp8722Ka1h2TFDk=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:593363
    [ ukryj nagłówki ]

    Fri, 17 Nov 2023 01:06:24 +0100, nadir

    >> Ano nie ma tak dobrze - samochód o baterie dba i mało jej używa,
    > Który samochód?

    Każdy.Może poza tymi chłodzonymi powietrzem, typu Leaf, iMiEV...

    > Ten co ma poniżej 6s do setki a ładowanie 50kW i więcej?

    Dlatego baterie w tych samochodach są robione modułowo,
    literalnie ta moc to jest potrzebna żeby zapewnić prad
    każdej celi z osobna, a i to jest odpowiednio kontrolowane
    na każdym etapie ładowania.

    >> w domu tak dobrze nie będzie.
    > W domu będzie miał tak jak ustawi.

    Chłodzenia/grzania nie ustawi, w tym rzecz. Poza tym pisze
    o codziennym zużywaniu i pompowaniu, w przypadku BEV to
    rzadkość. Ludzie przeciętnie przejeżdżają 30km dziennie
    a nie 300-500km.

    >> Ani chłodzenia, ani wolnego ładowania, ani pewnie nawet dobrego BMS.
    >
    > Domowe magazyny energii nie wymagają jakichś specjalnych warunków
    > chłodniczych, prąd ładowania i rozładowania można praktycznie dowolnie
    > ustawiać, a BMS o ile nie jest wbudowany w sam magazyn, to dobry
    > kosztuje 200-300$, a jeszcze bardziej dobry 300-400$.

    Można, ale jak się chce wykorzystać w 100% jak napisał,
    to nie można sobie pozwolić na powolne ładowanie.

    > Zadziwiające, że baterie w elektrykach to takie cacuszka i cudeńka,
    > które wystarczają na setki kilometrów zasięgu, ładowania w przeciągu
    > 15-30 minut oraz dziesiątki i setki tysięcy kilometrów przebiegu, ale te
    > same w domowych magazynach energii to już złom totalny.

    Ale to wasza, tj. oponentów bateryjnych, teza. Baterie zaczynają wam
    pasować tylko wtedy, gdy musicie tezę udowodnić -- nagle robią się
    zajebiste i mają na dekady wystarczyć mimo że warunki ewidentnie są
    gorsze (brak grzania/chłodzenia).

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1